دیجیزا/ رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در مجلس با اشاره به گام بلند مجلس با ورود به موضوع حق السهم دولت از اپراتورها، گفت: مجلس درباره عملکرد و هزینه کرد حق السهم دولت از اپراتورها تحقیق و تفحص می‌کند.

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی در برنامه عیار شبکه افق سیما در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات درباره مصوبه بودجه‌ای مجلس درباره درآمد دولت از حق السهم اپراتورها، گفت: آماده گفت‌وگو و مذاکره با آقای آذری جهرمی در هر برنامه تلویزیونی درباره عملکرد وزارت ارتباطات و همچنین هزینه کرد حق السهم اپراتورها در تمام این سالهای وزارت ایشان هستم تا مشخص شود که حق السهم دولت چقدر بوده و کجا هزینه شده است.

رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در مجلس، یادآور شد: دولت برخی پیشنهادات مجلس درباره مبلغ نفت، مالیات بر ارزش افزوده، حقوق ورودی گمرک، یا وروردی خودرو را نپذیرفت و در لایحه اصلاحی مبالغ را اصلاح کرد اما یکی از مواردی که دولت آن را تغییر نداد، عدد متعلق به حق السهم دولت از اپراتورها بود.

وی تصریح کرد: آنچه از طرف دولت ملاک و مورد توجه مجلس است، اظهارات آقای آذری جهرمی نیست، ایشان وزیر است، سند و حرف و مبنای دولت و آنچه در هیات دولت مصوب می‌شود، اظهارات سازمان برنامه و بودجه است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: اگر عدد کم بوده و آنها موضوع را شفاف کردند به دلیل نور تابانیدن مجلس به سازمان برنامه و بودجه بوده است، لذا وزیر ارتباطات مشکلش را با سازمان برنامه و بودجه حل کند. سازمان برنامه و بودجه کم اظهاری این آقایان را کاملا تایید کرده است و ما سند هم داریم. عددی که به عنوان حق السهم دولت از اپراتورها در لایحه آمده، همان عدد پیشنهاد شده از سوی مجلس است که آنها پذیرفتند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر ارتباطات درباره اینکه مجلس می‌خواهد اینترنت را گران کند، گفت: ما کجا چنین موضوعی را عنوان کردیم، متاسفانه یک مطلب کاملا دروغی را به افکار عمومی و مردم القاء می‌کنند، دروغ گویی جرم است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس وزارت ارتباطات حق گران کردن یا جابه جایی نسبت‌ها را ندارند، بحث ما در مجلس پیرامون حق السهم دولت از اپراتورها بود و ارتباطی با قیمت‌گذاری ندارد. ما در مجلس با تمام این وجود، قیمت گذاری را به خاطر فضاسازی‌ها محدود کردیم.

رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در مجلس یازدهم تصریح کرد: بر همین اساس قطعا در مجلس راجع به عملکرد و هزینه کرد حق السهم دولت از اپراتورها تحقیق و تفحص می‌کنیم.