دیجیزا/ گوگل پس از یک وقفه طولانی مدت در چند روز اخیر به‌روزرسانی مجدد تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های iOS خود را از سر گرفت. این وقفه به خاطر عدم تطبیق اپلیکیشن‌های گوگل با مقررات جدید اپ استور در زمینه ارائه برچسب‌های حریم خصوصی به وجود آمده بود. با این حال، هنوز اپ‌هایی مثل «سرچ»، «فوتوز»، «اسیستنت»، «مپس»، «پِی»، «کروم» و چند برنامه دیگر در صف انتظار قرار دارند.

مطابق مقررات جدید اپل، تا زمانی که توسعه‌دهندگان برچسب‌های حریم خصوصی را به اپ‌های خود اعمال نکرده باشند، نمی‌توانند برنامه‌ها را آپدیت کنند. این اتفاق مانع از به‌روزرسانی شمار زیادی از اپلیکیشن‌های محبوب گوگل برای مدتی طولانی‌تر از حد معمول شده بود. انتشار آپدیت‌های کوچک به منظور رفع باگ‌ها و مشکلات مختلف معمولا برای شرکتی در حد و اندازه گوگل بر اساس یک برنامه زمانی منظم انجام می‌شد. ولی در چند وقت اخیر خیلی از اپلیکیشن‌ها از چرخه به‌روزرسانی خارج شدند. برای مثال، اپ جیمیل تقریبا سه ماه بود که آپدیت نشده بود.

اطلاعات گوگل نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های «اسلایدز»، «داکز»، «شیتز» و «کلندر» در طول چند روز اخیر آپدیت‌های جدید خود را دریافت کرده‌اند. فرآیند آپدیت مجدد برنامه‌هایی که به‌تازگی برچسب حریم خصوصی خود را گرفته‌اند از چند هفته پیش آغاز شده بود. این برنامه‌ها شامل «یوتیوب»، «یوتیوب تی‌وی»، «یوتیوب موزیک»، «گوگل تسکز» و «گوگل پادکستس» می‌شود.

در حال حاضر اپلیکیشن‌های زیادی برچسب حریم خصوصی لازم برای اپ استور را دریافت کرده‌اند ولی لزوما آپدیت نشده‌اند. با این حال، مشخص نیست که چرا گوگل هنوز این برچسب را روی بعضی از اپ‌ها اعمال نکرده. پیش‌تر گفته شده بود که تاخیر در افزوندن برچسب‌های حریم خصوصی به خاطر وقفه زمانی ویرایش کدها در تعطیلات سالانه گوگل است. ولی با گذشت زمان مشخص شد که موضوع فراتر از این حرف‌هاست و گوگل رویکرد موشکافانه‌تری را برای اعمال برچسب‌های حریم خصوصی به برنامه‌های خود در نظر گرفته است.

گوگل اواسط ماه ژانویه در وبلاگ خود توضیح داد که اپ‌های iOS این شرکت همزمان با آپدیت خود برچسب‌های حریم خصوصی را دریافت می‌کنند. ولی به این ادعا آن چنان عمل نشد. برای مثال، جیمیل برچسب حریم خصوصی خود را در تاریخ ۲۲ فوریه دریافت کرد، اما تا همین چند روز پیش آپدیت نشده بود.