دیجیزا/ واتس‌اپ روی یک قابلیت جدید کار می‌کند که شباهت زیادی به ویژگی موجود در اسنپ‌چت دارد. انتظار می‌رود در آینده قابلیت ارسال تصاویر حذف‌شونده به این پیام‌رسان اضافه شود.

واتس‌اپ در ماه‌های گذشته به علت تغییر سیاست‌هایش مورد انتقاد زیادی قرار گرفته و شاهد موج گسترده مهاجرت کاربرانش به پیام‌رسان‌های دیگر یعنی تلگرام و سیگنال بوده‌ایم. با این حال این اپ تحت مالکیت فیسبوک همچنان روی قابلیت‌های جدیدی کار می‌کند و پس از افزودن قابلیت بی‌صدا کردن ویدیوها قبل از اشتراک‌گذاری، ظاهرا اینبار می‌خواهد امکان ارسال تصاویر حذف‌شونده را برای کاربران فراهم کند.

طبق گزارشی جدید، این پیام‌رسان هم اکنون روی این ویژگی برای انتشار در بروزرسانی‌های آینده در سیستم عامل اندروید و iOS کار می‌کند.

در حال حاضر تصاویر دریافتی می‌توانند بطور خودکار درون دستگاه ذخیره شوند. با این حال ویژگی جدید عملکرد متفاوتی دارد. اگر تصویری را با این قابلیت بفرستید، پس از اینکه مخاطب شما از گفتگو خارج شود، تصویر بطور خودکار حذف خواهد شد.

چنین قابلیتی در اسنپ‌چت هم وجود دارد و مدت‌هاست قابلیت ارسال تصاویر حذف‌شونده را برای کاربرانش فراهم کرده است. این اپ در صورتی که از تصویر اسکرین‌شات گرفته شود، به شما چنین موضوعی را اطلاع می‌دهد، اما ظاهرا واتس‌اپ از چنین قابلیتی محروم است. بنابر گزارش اخیر، اگر یک تصویر حذف‌شونده برای طرف مقابل بفرستید و از آن اسکرین‌شات بگیرد، واتس‌اپ شما را مطلع نخواهد کرد.

عدم وجود چنین امکانی، ارسال تصاویر حذف‌شونده را بی‌معنی می‌کند، چرا که می‌توانید از نمایشگر فیلم بگیرید یا با اسکرین‌شات، عکس را ذخیره کنید. از آنجایی که چنین قابلیتی ابتدا به نسخه بتا می‌آید، شاید تا انتشار عمومی شاهد افزودن چنین قابلیتی به آن باشیم. با افزودن این ویژگی به تصاویر حذف‌شونده، کاربر حس امنیت بیشتری خواهد داشت.

در حال حاضر اطلاعی از زمان انتشار چنین قابلیتی برای نسخه پایدار واتس‌اپ نداریم، با این حال با توجه به عملکرد نه چندان سریع این پیام‌رسان در انتشار ویژگی‌های جدید، احتمالا باید چندین هفته دیگر منتظر بمانیم.