دیجیزا/ اپل گلس یا عینک واقعیت افزوده اپل می تواند یک گجت بسیار خاص باشد اما هنوز هیچ ایده ای درباره نقشه های اپل برای تجربه کاربری و فرم فکتور آن نداریم. امروز در یک شایعه می بینیم که Apple Glass می تواند شما را هر کجای این کره خاکی قرار دهد. این ایده چیزی شبیه به تکنیک پرده سبز در فیلم برداری است.

اپل سیستمی را در نظر گرفته است که به اپل گلس یا هدست دیگر اپل اجازه می دهد زمینه ای را انتخاب کند که وقتی شخصی در مقابل آنها ایستاده است، ظاهر شود. این فناوری شبیه به “صفحه سبز” است که در برنامه ها و فیلم های تلویزیونی استفاده می شود و باعث می شود که یک بازیگر به جای ایستادن در مقابل صفحه نمایش در استودیوی بزرگ یا جایی دیگر باشد.

بر خلاف سیستم ۲D که توسط Skype و Zoom استفاده شده است، برنامه ثبت اختراع اپل استفاده از یک سیستم سه بعدی را پیش بینی می کند که به کاربر Apple Glass اجازه می دهد تا در حالی که در حال حرکت و گردش است، پس زمینه را جایگزین کند، این یک پیشرفت قابل توجه است و پردازش سنگینی می خواهد.

همانطور که در برنامه ثبت اختراع اپل ذکر شده است:

“تأخیر کم یک عنصر اصلی مورد نیاز برای دستیابی به غوطه وری بزرگ است (که اغلب “حضور “نامیده می شود). پردازش صفحه رنگی که در وسیله قرار گرفته روی سر یا (HMD مخفف Head Mounted Device) محدوده انتخاب شده رنگ را تشخیص می دهد و پس زمینه را می کند. در محتوای مجازی که از خود هدست یا از یک منبع خارجی مانند یک کامپیوتر متصل حاصل شود، محتوای مجازی نیز می تواند روی یک صفحه رنگی باشد تا محتوا با واقعیت مختلط که اشیاء زندگی واقعی را شامل می شود، ترکیب شود.”
درخواست ثبت اختراع در ماه فوریه ثبت شد و امروز توسط دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) منتشر شد. این عنوان “جایگزینی پرده سبز با تأخیر کم تعبیه شده در نمایشگر قرار گرفته روی سر برای واقعیت مختلط (AR و VR)” است. تاخیر کم استفاده شده از این سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این امکان را می دهد تا پردازش با سرعتی انجام شود که از بیمار شدن کاربران هنگام مشاهده پس زمینه جعلی جلوگیری می کند و تأخیر کم با تعبیه پردازنده درون HMD امکان پذیر است.

جالب اینجاست که فکر فعلی این است که حداقل در روزهای ابتدایی Apple Glass، کاربران باید این گجت پوشیدنی را با آیفون جفت کرده و به پردازنده گوشی اجازه دهند که پردازش سنگین را انجام دهد. این همان کاری است که اپل ابتدا با Apple Watch انجام داد. دومی در اصل به پردازنده از آیفون کاربر نیاز داشت تا بیشتر ویژگی ها را اجرا کند قبل از اینکه اپل نسخه مستقل از ساعت را منتشر کند. در نتیجه، فناوری ذکر شده در حق ثبت اختراع ممکن است تا زمان تولید نسل سوم عینک های AR یا بعد از آن در Apple Glass به کار نرود.

برنامه ثبت اختراع توضیح می دهد که:

“این سیستم با داشتن یک نگاه کاربر به نمایشگر از طریق لنزهای زاویه دید گسترده (با نمای دید ۱۱۰ درجه یا بیشتر) واقعیت مختلط را بدست می آورد. دو دوربین واقع در پشت HMD محیط را از دیدگاه ضبط می کنند که چند سانتی متر جلوی هر چشم واقع شده است. “
اگر به اصطلاحات حق ثبت اختراع توجه ندارید، اپل می گوید:

“در حالی که کروما (پرده سبز یا رنگی) معمولا یک اثر پس از تولید است یا به صورت زنده با تجهیزات / نرم افزارهای اختصاصی انجام می شود، می توان در زمینه هدست واقعیت افزوده (AR) نیز به کار برد. به عنوان واقعیت مختلط (MR)، جایی که عناصر مجازی در زمان واقعی وارد محیط دنیای واقعی می شوند که توسط کاربر از طریق گجت پوشیدنی قرار گرفته روی سر، مشاهده می شود.

یک مثال، یک شبیه ساز جرثقیل است که در آن کنترل ها اشیاء واقعی قرار می گیرند و در آن صفحه نمایش رنگی جرثقیل مجازی با یک محیط مجازی جایگزین می شود. مثال دیگر این می تواند یک تجربه MR اجتماعی با استفاده از صفحه نمایش رنگی باشد که تمام نمای دید را در بر می گیرد و فقط دست و بدن کاربر توسط محتوای مجازی جایگزین نمی شود (مگر اینکه رنگ آنها همان صفحه باشد). این مثال گاهی اوقات به عنوان واقعیت مجازی (VR) طبقه بندی می شود اما برای سادگی ما در اینجا آن را به عنوان واقعیت افزوده (AR) در نظر می گیریم. “
مانند هر درخواست ثبت اختراع ثبت شده توسط شرکت یا حتی با ثبت اختراع ثبت شده توسط غول فناوری، هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل در واقع از فناوری ثبت شده استفاده کند. اپل هر سال تعداد زیادی حق ثبت اختراع را درخواست و دریافت می کند و در حالی که برخی از آنها برای فناوری های نوآورانه است که در واقع توسط شرکت بکار رفته است، برخی از ایده ها فقط برای محافظت از اپل در برابر اختراعات ثبت شده دیگر هستند.

نظر شما چیست؟