دیجیزا/ به یاد دارید که ۲ هفته پیش برای شما نوشتم که هواوی P50 با تراشه Snapdragon 875G و هواوی Mate 40 با دو نسخه تراشه ارایه می شود؟ حالا دوباره تایید می شود که هواوی Mate 40 آخرین پرچمدار این شرکت با تراشه Kirin خواهد بود. این دستگاه با کایرین ۹۰۰۰ (Kirin 9000) که نامی ناآشنا است تایید شده است.

در طول اجلاس فناوری اطلاعات چین در سال ۲۰۲۰، مدیر عامل کسب و کار مصرف کننده هواوی یو چنگدونگ تایید کرد که این شرکت در پاییز امسال این گوشی هوشمند سری پرچمداران Mate 40 خود را ارایه خواهد کرد.

وی همچنین تأیید کرده است که این دستگاه توسط تراشه Kirin 9000 این شرکت تولید خواهد شد که به گفته وی با پشتیبانی از اتصال ۵G، پردازش هوش مصنوعی و GPU قدرتمند و همچنین NPU جدید، یکی از قدرتمندترین ها خواهد بود.

علاوه بر این، یو چنگدونگ همچنین فاش کرده است که هواوی Mate 40 می تواند آخرین تلفن هوشمندی باشد که از پردازنده پرچمدار Kirin بهره می برد. ممنوعیت هوآوی توسط ایالات متحده از ۱۵ سپتامبر به مرحله اجرا گذاشته شده و می گوید تولید تراشه غیرممکن خواهد بود و بنابراین، این شرکت از ساخت چیپست های پرچمدار ناتوان خواهد شد.

در ادامه، غول چینی در نظر دارد پیشرفت هایی در تحقیقات اساسی و تولید دقیق در علم مواد فیزیکی داشته باشد. این شرکت به سرمایه گذاری در مواد و فن آوری های اصلی مربوط به فرآیندهای جدید برای نوآوری ادامه می دهد.

برای کسانی که شاید به ماجرا مسلط نباشد باید بگویم که، اخیرا دولت ایالات متحده قوانین جدیدی را منتشر کرده که تولید کنندگان تراشه با استفاده از فناوری ایالات متحده، برای درخواست مجوز برای ارایه تراشه به هواوی و سایر اشخاص ممنوعه را دارند. TSMC، تولید کننده قرارداد تراشه های هواوی، تأیید کرد که از زمان ماه مه از گرفتن سفارشات جدید از غول چینی متوقف شده است.

هنوز مشخص است که آینده برای هواوی از نظر چیپست های میان رده چه خواهد بود. این شرکت قبلاً سفارشات تولید انبوه Kirin 710A را بر اساس فرآیند ۱۴ نانومتری، از TSMC به SMIC مستقر در چین منتقل کرده است و آن را به اولین تراشه خالص چینی با حقوق مستقل از مالکیت معنوی تبدیل کرده است.

نظر شما چیست؟ از سویی ارایه پرچمدارهای هواوی با تراشه هایی مثل کوالکام می تواند خوشحال کننده باشد و رقابت بهتری صورت می گیرد اما حقیقت این است که امریکا واقعا از پیشرفت چینی ها ترسیده و تلاش می کند تا چوب لای چرخ پیشرفت آن ها بگذارد. فکر می کنید هواوی Mate 40 با کایرین ۹۰۰۰ بتواند دستگاه قابلی باشد؟