دیجیزا/ با وجود اینکه حواشی بسیاری پیرامون شبکه اجتماعی تیک تاک که یک محصول چینی است، می شنویم اما این ها از پیشرفت آن جلوگیری نمی کنند. طبق جدیدترین آمار می بینیم که تیک تاک همچنان پردانلودترین نرم افزار در تمام پلتفرم های موبایلی است.

بدون شک نرم افزارها به یک بخش اساسی در زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. تقریبا همه چیز را در تلفن های هوشمند خود با ترن افزارها در کنترل داریم. به دلیل خانه نشین شدن، مردم در سراسر جهان نسبت به گذشته وقت بیشتری را روی گوشی های خود می گذرانند. این امر منجر به افزایش دانلود برنامه ها شده است.

براساس یک گزارش جدید، علی رغم فشارهای دولت های مختلف، شبکه اجتماعی TikTok هنوز هم بیشترین برنامه دانلود شده در فروشگاه App Apple و Google Play Store در ماه گذشته میلادی بوده است.

یک شرکت تحقیقاتی تحلیلی شناخته شده نرم افزارها به نام Sensor Tower است و یک گزارش عمومی درباره دانلود برنامه های برتر هر ماه منتشر می کند. گزارش ژوئیه سال ۲۰۲۰ تمام شده است و گزارش ماه گذشته را با برخی تغییرات جزئی تکرار می کند.

۵ دانولد کلی برنامه برتر هنوز همان برنامه های ماه گذشته را شامل می شود و آنها به ترتیب عناوین زیر هستند:

۱- TikTok
۲- Facebook
۳- Zoom
۴- Instagram
۵- WhatsApp
در این بین TikTok با بیش از ۶۵.۲ میلیون بار دانلود (در مجموع) در صدر هر دو فروشگاه App و Play Store قرار گرفت. به دلیل ممنوعیت TikTok توسط دولت هند، جانیشن های این نرم افزار از آن زمان در حال افزایش است اما تنها دو مورد از آنها به جدول ۱۰ نرم افزار برتر رسیده اند. نفر اول لایکی در رتبه نهم است و پیش از این نیز جزو ۱۰ گزینه برتر بوده است.

مورد دوم Snack Video است که حدود ۲۸.۸ میلیون بار دانلود در جایگاه هشتم قرار دارد. این برنامه توانست برای اولین بار وارد لیست ۱۰ تایی شود. برای مقایسه، فقط در ماه ژوئن ۷.۸ میلیون بار دانلود شده است که ۳.۵ برابر کمتر از تعداد ماه ژوئیه است.

با گفتن این موضوع، مطمئن نیستیم که تا چه زمانی TikTok به رهبری جدول را ادامه خواهد داد، زیرا پیش بینی می شود در صورت عدم خرید هیچ شرکت آمریکایی توسط دولت آمریکا ممنوع شود.

خارج از بحث تیک تاک مایلم یک موضوع دیگر را به شما یادآور شوم و آن حضور گوگل مپ و Gmail در لیست ۱۰ نرم افزار پردانلود iOS است. این به خوبی نشان می دهد که نقشه اپل و نرم افزار پیش فرض Email آن ها اصلا محبوب نیستند!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تیک تاک تا کجا دوام بیاورد؟ آیا تن به خریده شدن توسط مایکروسافت خواهد داد؟