دیجیزا/ اپلیکیشن‌های مشابه بسیاری در فروشگاه گوگل پلی استور در دسترس کاربران قرار دارد. گوگل در حال آزمایش قابلیت جدیدی تحت عنوان «مقایسه اپلیکیشن‌ها» در پلی استور است که می‌تواند برنامه‌های مشابه را با یکدیگر مقایسه کند. در نتیجه کاربران با کمک قابلیت مقایسه می‌توانند برنامه متناسب‌تری را با توجه به نیاز خود انتخاب کنند.

گوگل همواره در تلاش است تا تغییراتی مثبت از نظر عملکرد و طراحی در پلی استور ایجاد کند. قابلیت مقایسه اپلیکیشن‌ها، هم برای کاربران و هم برای توسعه دهندگان گزینه خوبی محسوب می‌شود. کاربران در مورد انتخاب برنامه مورد نظر خود می‌توانند خلی راحت‌تر تصمیم گیری کنند.

بخش جدیدی به نام «مقایسه اپلیکیشن‌ها» (Compare apps) در قسمت پایین صفحه اضافه شده است. فهرستی از اپلیکیشن‌ها مشابه نیز طبق روال معمول برای کاربران نمایش داده می‌شود. در حال حاضر این بخش به صورت کامل و برای مقایسه کلیه اپلیکیشن‌ها فعال نشده است و تنها می‌تواند برنامه‌های پخش مدیا را با یکدیگر مقایسه کند.

در نسخه آموزشی این قابلیت و در قسمت مقایسه اپلیکیشن‌ها، برنامه‌های مختلف مدیا پلیر از نظر برخی مولفه‌ها از جمله سهولت استفاده، قابلیت‌هایی مانند پخش آفلاین و پخش مستقیم با یکدیگر مقایسه می‌شوند.

هنگام خروج از اپلیکیشن، معمولا گوگل از کاربران در مورد برنامه سوالاتی بسیار ساده می‌پرسد تا فیدبک آنها را در مورد برنامه دریافت ‌کند. به نظر می‌رسد گوگل از این فیدبک‌ها به خوبی برای بهبود پلی استور کمک می‌گیرد.

اپلیکیشن‌های بسیاری در فروشگاه پلی استور در دسترس کاربران قرار دارد و معمولا کاربران در انتخاب اپلیکیشن متناسب با نیاز خود دچار مشکل می‌شوند. اگر این قابلیت از مرحله آزمایشی سربلند بیرون بیاید، شاهد اضافه شدن آن به گوگل پلی استور خواهیم بود.

گوگل پیش از این نیز آزمایش‌های مختلفی برای بهبود پلی استور در پیش گرفته است؛ ولی همه تست‌هایی که انجام می‌دهد به اجرا در نمی‌آیند و در مرحله آزمایشی باقی می‌مانند. باید ببینیم این قابلیت به مرحله نهایی خواهد رسید یا در مرحله تست و آزمایش باقی می‌ماند.