دیجیزا/ طبق اطلاعات به دست آمده به نظر می‌آید شرکت سونی در نظر دارد استودیوهای بازی‌سازی بیشتری را خریداری کند تا به این صورت تضمینی برای آینده کنسول پلی استیشن ۵ داشته باشد.

این اطلاعات ابتدا توسط یکی از مقامات شرکت پلی استیشن به نام جیم ریان مطرح شد که اظهار کرد سونی می‌تواند با خرید شرکت‌های بازی‌سازی مختلف استودیوهای خود را گسترش دهد. وی در ابتدای صحبت‌های خود اشاره داشت که سونی قصد دارد استودیوهای خود را به صورت طبیعی و خودساخته توسعه دهد اما سپس اعلام کرد این مجموعه توانایی خرید استودیوهای بازی‌سازی دیگر را نیز دارد.

وی همچنین اظهار داشت که شرکت سونی قصد دارد به میزان کافی کنسول‌های پلی استیشن ۵ را تولید کند و در فروشگاه‌ها قرار دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ریان بسیاری از افرادی که تمایل دارند کنسول پلی استیشن ۵ را در زمان انتشار خریداری کنند ممکن است با کمبود موجودی فروشگاه‌ها مواجه شوند. 

رقابت شدید مایکروسافت با سونی

 شرکت سونی قصد دارد در جذب استودیو‌ها با شرکت مایکروسافت رقابت کند، در سال ۲۰۱۸ مایکروسافت به تنهایی استودیو‌های Ninja Theory, Playground Games, Undead Labs, Compulsion Games, inXile, و Oblivion را خریداری کرد. این مجموعه در آخرین خبرهای منتشر شده نیز شرکت بازی‌سازی بتسدا را خرید و به نظر می‌آید که به این صورت بازی‌های اختصاصی بسیاری را برای کنسول خود عرضه کند.

در این بین شرکت سونی برای جذب شرکت‌های بازی‌سازی بسیار ضعیف عمل کرده و در سال ۲۰۱۹ تنها استودیوی بازی‌سازی Insomniac را خریداری کرد. گفتنی است؛ طی سال‌های اخیر شرکت‌های بازی‌سازی زیادی نیز ورشکست شده‌اند و دیگر با سونی همکاری نمی‌کنند. سونی سعی دارد خود را برای عرضه رسمی پلی استیشن در تاریخ ۱۲ نوامبر آماده کند و با خرید استودیوهای بازی‌سازی آینده‌ای بهتر برای کنسول خود رقم بزند.