دیجیزا/ هکرها در حمله‌ای هماهنگ شده حداقل ۷۰ ساب ردیت پربازدید را هک کرده و در آنها تصاویر و مطالبی در حمایت از کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ ارسال کردند.

روز جمعه چندین صفحه از سایت ردیت که با نام ساب‌ردیت (Subreddit) شناخته می‌شوند مورد حمله هکرها قرار گرفتند. ساب ردیت‌های پرطرفدار با فالوورهای بیش از یک میلیون نفر از جمله r/space, r/food و r/NFL و بسیاری صفحه دیگر مورد حمله قرار گرفته و تصاویر آنها با بنرهای کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ تعویض شد.

آنطور که Wired گزارش می‌کند، هکرها صبح روز جمعه کنترل اکانت‌های ادمین دستکم ۷۰ ساب ردیت محبوب را در دست گرفته و سپس در آنها تصاویری به طرفدارای از ترامپ ارسال کردند. آنها همچنین با ارسال گفتگوهای جدید از کاربران خواستند تا در انتخابات پیش رو به ترامپ رأی دهند. هکرها در ادامه ویروس کرونا را یک «حقه» توصیف کرده و ترامپ را به بتمن تشبیه کردند.

ردیت پس از این حادثه علت حمله را دسترسی هکرها به اکانت‌های ادمین اعلام کرد و از قفل کردن آنها و بازگردانی ساب ردیت‌های هک شده به حالت عادی خبر داد. بسیاری از ادمین‌های این سایت نیز اعتراف کردند که اکانت آنها به دلیل عدم استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای هک شده است.

این حمله به فاصله تقریباً یک ماه پس از مسدود شدن ساب ردیت دونالد ترامپ رخ می‌دهد. ردیت دلیل مسدود کردن صفحه ترامپ را نقض قوانین و گزارش کاربران از آزار و اذیت طرفداران او و خشونت گرایی اعلام کرد.

در گذشته حملات مشابه به منظور تبلیغ کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ انجام شده است. اوایل تیر ماه امسال هکرها بیش از ۱۸۰۰ اکانت پلتفرم ساخت بازی آنلاین Roblox را هک کرده و از کاربران درخواست کردند تا به ترامپ رأی دهند.