دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

مشخصات و قیمت خرید مبدل USB-C به USB-C/USB3.0/HDMI/RJ45/MiniDP/VGA/SD/TF/Audio اوریکو مدل CDH-D1

مشخصات و قیمت خرید مبدل USB-C به USB-C/USB3.0/HDMI/RJ45/MiniDP/VGA/SD/TF/Audio اوریکو مدل CDH-D1

  • : USB Type-C

نقد و بررسی اجمالی

امروزه به دلیل عرضه‌ی محصولات متنوع با کارایی‌های مختلف، تنوع درگاه نیز افزایش یافته است و برای استفاده از آن‌ها مبدل‌ها وارد بازار شده‌اند. مبدل « CDH-D1» شرکت «اوریکو» (Orico) از جمله این محصولات است. بدنه مبدل CDH-D1از آلیاژ آلومینیوم تهیه شده است که می تواند به راحتی گرما را انتقال دهد. سرعت انتقال اطلاعات USB 3.0  در آن تا ۵ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد و باعث می‌شود که در کوتاه‌ترین زمان اطلاعات مورد نظر خود را به انتقال دهید. این مبدل دارای درگاه های  درگاه‌های USB-C،USB3.0،HDMI،RJ45،MiniDP،VGA،SD/TF،Audio است که بسیار کاربردی است. برای مثال به کمک این مبدل می‌توان مانیتور و تجهیزات تصویری قدیمی را به کامپیوترهای جدید که تنها درگاه  MiniDisplay Port دارند، متصل کرد. درگاه HDMI در این مبدل از تصاویر با رزولوشن ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه هم پشتیبانی می کند. همچنین این محصول از فناوری PD3.0 بهره می برد که با استفاده از آن می توانید دستگاه های خود را با سرعت بالا شارژ کنید. 

نقد و بررسی تخصصی

معرفی

دستگاه‌های مختلف هر کدام دارای درگاه‌های ارتباطی مختلفی هستند که برای ردوبدل کردن یا ارسال و دریافت اطلاعات بین آن‌ها استفاده می‌شود. برای مثال اگر قسمت پشت کیس کامپیوتر خود را نگاه کنید با تعداد زیادی از این درگاه‌ها مواجه خواهید شد که هر کدام علاوه بر این که ظاهر متفاوتی دارند وظایف معینی را نیز بر عهده دارند؛ در واقع سایر اجزای یک کامپیوتر مانند مانیتور، اسپیکر، پرینتر و … توسط این درگاه‌ها به کیس کامپیوتر شما متصل می‌شوند. اما گاهی لازم است از مبدل‌ها برای اتصال دو دستگاه مختلف استفاده کرد. مبدل‌ها در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند که هر کدام برای رفع یک نیاز خاص طراحی شده‌اند. یکی از این محصولات مبدل چند کاره  CDH-D1 است که توسط شرکت «اوریکو» طراحی و تولید شده است.

ویژگی ها

مبدل CDH-D1 که با نام ایستگاه داک (Docking Station) هم شناخته می‌شود، به شکل یک مکعب مستطیل ساخته‌شده که نسبت اندازه طول  به عرض آن زیاد است. سطح این محصول زاویه دار طراحی شده است که می‌تواند در زیر لپ‌تاپ قرار بگیرد. همچنین گوشه‌های آن با کمی انحنا همراه شده است که جلوه زیباتری به آن بخشیده است. بدنه این محصول نقره‌ای رنگ است و از آلیاژ آلومینیوم تهیه‌شده که استحکام خوبی برخوردار است. استفاده از آلومینیوم همچنین سبب می‌شود تا گرمای ایجاد شده به خارج دستگاه منتقل شود. ضمن این که در سبک‌تر شدن وزن نهایی این محصول هم مؤثر بوده است به‌طوری‌که این محصول تنها ۲۲۰ گرم است. از دیگر ویژگی‌های این محصول این است که طراحی جمع‌وجوری دارد و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند؛ به این ترتیب می‌توانید آن را در کیف خود قرار داده و با خود حمل کنید. در قسمت زیر این مبدل پایه‌هایی از جنس سیلیکون قرار گرفته است که آن را در جای خود نگه می‌دارد و در برابر سر خوردن محافظت می‌کند.

در قسمت پشت این محصول تعداد زیادی از درگاه‌های ضروری قرار گرفته است؛ وجود درگاه‌های Type-C، HDMI، MiniDP، VGA، درگاه ۳.۵ میلی‌متری صدا و سه درگاه USB 3.0 می‌تواند نیازهای مختلف کاربر را برطرف نماید. علاوه بر این شیار کارت حافظه هم در این قسمت قرار گرفته است تا کاربر نیازی به خرید یک دستگاه کارت‌خوان به‌صورت جداگانه نداشته باشد. وجود شیار کارت حافظه برای افرادی که در زمینه عکاسی و تصویربرداری فعالیت دارند بسیار کاربردی است. چرا که می‌توانند از این طریق اطلاعات روی دوربین و دستگاه‌های دیگر را با سرعت بالایی به کامپیوتر خود منتقل کنند.

وجود درگاه VGA باعث می‌شود  تا کاربران بتوانند به‌راحتی دستگاه خود را به پروژکتورهای قدیمی، مانیتورها یا نمایشگرهای بزرگ مجهز به پورت VGA متصل کنند. بنابراین بدون نیاز به خرید لپ‌تاپ دارای خروجی VGA می‌توان از طریق این مبدل پورت لازم برای اتصال به نمایشگرها را فراهم کرد. در واقع VGA یک  درگاه استاندارد جهت اتصال به دستگاه‌های ویدیویی مثل مانیتورها و پروژکتورها است. با این حال با گذشت زمان و پیشرفت فناوری  درگاه‌های DVI  وHDMI  جایگزین درگاه VGA  شده‌اند؛ هم‌چنین HDMI  پورتی است که انتقال تصویر و صدا را باکیفیت بالا برای کاربران فراهم می‌کند. HDMI  در‌صورتی می‌تواند تصاویر باکیفیتی را ارائه دهد که هم دستگاه فرستنده قابلیت ارسال اطلاعات به‌صورت غیرفشرده را داشته باشد و هم دستگاه گیرنده بتواند آن را دریافت کند. علاوه بر این مبدل CDH-D1 از درگاه mini Display هم بهره می‌برد. این درگاه نسخه کوچکتر از درگاه DisplayPort است که پیشرفته‌ترین اتصال استاندارد نمایشگرها در حال حاضر است. این درگاه امکان ارسال تصاویر به یک نمایشگر با حداکثر رزولوشن ۴K و فرکانس ۶۰ هرتز را فراهم می‌کند. با استفاده از این درگاه‌های ارتباطی می‌توان لپ‌تاپ را به پروژکتورها و نمایشگرهای بزرگ متصل کرد و فایل و ویدئوها را با دید وسیع‌تری مشاهده کرد. از این سه درگاه می‌توان به‌صورت هم‌زمان استفاده کرد و لپ‌تاپ را به سه دستگاه مختلف متصل کرد. از این درگاه‌ها برای مصارف مختلف از جمله، محل کار، تفریح و بازی جهات نمایش تصاویر متحرک و اسلاید که برای سمینارها و همایش‌ها استفاده کرد.

با استفاده از درگاه USB-C می‌توان دستگاه‌های مجهز به این درگاه را شارژ کرد. این درگاه مجهز به فناوری PD است. سرعت انتقال در درگاه‌های USB این محصول هم برابر با ۵Gbps است و برای فایل‌هایی با حجم زیاد و سنگین بسیار مناسب بوده که این محصول می‌تواند نگرانی شما را بابت سرعت انتقال اطلاعات برطرف کند.

نگاه کلی

مبدل چند کاره  CDH-D1 از محصولات با کیفیت و کاملاً کاربردی شرکت «اوریکو» است. درگاه های USB این محصول امکان انتقال اطلاعات با سرعت بالا را فراهم می کند، درگاه های DVI، HDMI و VGA برای انتقال تصویر و صدا می تواند از تعداد زیادی از دستگاه ها پشتیبانی کند. به این ترتیب این محصول تقریبا تمامی درگاه هایی را که یک کاربر ممکن است به آن نیاز داشته باشد را فراهم می کند.

مشخصات کالا

مشخصات

  • درگاه‌های ارتباطی

    USB Type-C
    ,

    Mini Display Port
    ,

    USB 3.0
    ,

    VGA
    ,

    ۳.۵ میلی‌متر
    ,

    HDMI
    ,

    RJ45

  • طول کابل

    ۰.۵ سانتی متر
  • سرعت انتقال اطلاعات

    ۵ گیگابیت بر ثانیه

  • سایر توضیحات مبدل

    بدنه تهیه شده از آلیاژ آلومینیوم و سیلیکون


  • دارای قابلیت شارژ سریع PD 3.0

  • قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت ۵ گیگابایت بر ثانیه

  • بدون نیاز به نصب درایور (Plug And Play)

  • قابلیت Screen Extending

  • امکان Audiocast

  • دارای ۳ درگاه USB 3.0

  • پورت LAN با سرعت انتقال ۱۰۰۰/۱۰۰/۱۰ مگا بیت بر ثانیه

  • درگاه HDMI با قابلیت پشتیبانی از تصاویر با رزولوشن ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

  • قابلیت اتصال، تلویزیون، U-Disk، ماوس، هارد و …

  • قابلیت پشتیبانی از طیف وسیعی از دستگاه ها

  • بدنه آلومینیومی با قایبلیت انتقال حرارت

  • پایه های سیلیکونی مقاوم در برابر لیز خوردن

منبع: دیجیزا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *