یک مدل از نسل جدید گوشی های خانواده نوا هواوی در وب‌سایت رگولاتوری چین (TENAA) ظاهر شد. در ادامه می‌توانید طراحی و مشخصات فنی مدل جدید Nova را ورانداز کنید.

نخستین بار که این گوشی با شماره مدل JLN-AL00 در دیتابیس TENAA دیده شد، مشخص نبود نامش چیست. حالا اما پس از اضافه شدن چند عکس، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که به نسل جدید گوشی های خانواده نوا هواوی تعلق دارد.

البته رگولاتوری چین هنوز هم نام گوشی را فاش نکرده؛ ولی در پنل عقب، لوگوی Nova به وضوح قابل رویت است. ظاهرا با یک گوشی ۴G روبه‌رو هستیم که به سیستم عامل هارمونی تجهیز شده و صفحه نمایش ال‌سی‌دی ۶.۷۸ اینچی با وضوح ۲۳۸۸ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد.

مدل جدید نوا در مجموع دارای ۵ دوربین است که چهار لنز در پنل عقب تعبیه شده‌اند. این دوربین چهارگانه احتمالا متشکل از دو سنسور بزرگ ۸ مگاپیکسلی و دو سنسور کوچک‌تر ۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

با چنین ظاهری، طراحی گوشی بی‌شباهت با اعضای خانواده آنر ۵۰ نیست؛ به ویژه وقتی به پنل عقب آن نگاه می‌کنیم.

وزن این گوشی هواوی، ۱۹۱ گرم و ابعاد آن، ۱۶۴.۶۴ در ۷۵.۵۵ در ۷.۹۴ میلی‌متر درج شده است. همچنین علاوه بر این رنگ آبی، انتظار می‌رود دو آپشن رنگ مشکی و سفید هم داشته باشد.

از سخت افزارهای داخلی آن باید به باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۶ وات، یک تراشه هشت هسته‌ای با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز، رم ۸ گیگ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی اشاره کنیم.