دیجیزا/ در سال ۲۰۲۰ باج افزار نویسان از اجرای انواع حملات باج افزاری پول خوبی به جیب زدند و متوسط درآمد آنها از محل این حملات بیش از دو برابر شد.
به گزارش زد دی نت، بررسی‌های مؤسسه پالوآلتو نتورکس نشان می‌دهد در شرایطی که هر حمله باج افزاری در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۱۵۱۲۳ دلار برای باج افزار نویسان درآمد داشت، این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۳۱۲۴۹۳ دلار افزایش یافت.

متوسط افزایش درآمد باج افزار نویسان در هر سال ۱۷۱ درصد برآورد شده است و آنها بخشی از این مبالغ را صرف طراحی باج افزارهای قدرتمندتر و پیچیده‌تر می‌کنند. تعداد حملات باج افزاری نیز در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ سه برابر شده است.

از سوی دیگر شناسایی باج افزار نویسان با توجه به دریافت مبالغ باج با استفاده از بیت کوین کار ساده ای نیست. این افراد معمولاً بعد از قفل کردن اطلاعات کاربران آنها را تهدید به افشای اطلاعات حساس شخصی و تجاری در صورت عدم دریافت باج می‌کنند و از این طریق به اهداف خود دست می‌یابند.

تا قبل از سال ۲۰۲۰ بیشترین باج پرداختی به این افراد از ۱۵ میلیون دلار فراتر نرفته بود. اما در سال ۲۰۲۰ رکورد پرداخت ۳۰ میلیون دلار باج نیز به ثبت رسید و به نظر می‌رسد این روند تصاعدی در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه یابد. از موفق ترین گروه‌های باج افزار نویس می‌توان به Ryuk، Egregor، DoppelPaymerو غیره اشاره کرد.