سخت افزار/ بر اساس گزارشی که به تازگی توسط Business Insider منتشر شده، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس کمپانی مایکروسافت به دنبال راه جایگزینی برای اجازه دسترسی دادن به گیمرها برای دسترسی به عناوین قرار گرفته در سرویس ایکس باکس گیم پس بر روی دستگاه‌های اپل است. به نظر می‌رسد غول نرم افزاری جهان قصد دارد اپلیکیشن تحت وب Xbox Game Pass را برای سیستم عامل iOS توسعه دهد تا مشمول قوانین اپ استور کوپرتینویی‎ها نشود.

در جلسه‌ای که روز چهارشنبه مایکروسافت برگزار کرده، فیل اسپنسر، مدیر ارشد واحد گیمینگ مایکروسافت در رابطه با برنامه های احتمالی کمپانی و راهکارهای موجود برای ارائه سرویس گیمینگ ابری خود برای دستگاه‌های آیپد و آیفون کمپانی اپل نظراتی را بیان کرده است. طبق گزارش Business Insider، مایکروسافت قصد دارد در سال 2021 اپلیکیشن مبتنی بر مرورگر اینترنتی را برای این هدف خود منتشر کند. این اولین باری نیست که فیل اسپنسر نظر خود را در رابطه با ارائه سرویس استریم گیم کمپانی مایکروسافت بر روی پلتفرم اپل بیان می کند. او در مصاحبه‌ای در ماه سپتامبر اعلام کرد که مایکروسافت قصد دارد Xbox Game Pass را بر روی تمام پلتفرم‌های ممکن منتشر کند.

اپلیکیشن تحت وب Xbox Game Pass برای iOS
بیانیه اخیر اپل در رابطه با سرویس‌های گیمینگ ابری مانند Google Stadia و Xbox Game Pass حاکی از این دارد که این سرویس‌ها بر روی اکوسیستم دستگاه‌های این کمپانی در دسترس قرار نخواهد گرفت چرا که لازم است توسعه دهندگان برای هر عنوانی که در این سرویس قرار می‌گیرد، بررسی به صورت جداگانه قرار دهند. سونی پیش از این موفق شد این محدودیت را با PS4 Remote Play دور بزند. این برنامه صرفا شامل یک ورودی و نمایش ویدئو عناوینی که بر روی کنسول در حال اجرا هستند، بر روی یک نمایشگر می‌شود. بنابراین عمل استریم بازی از طریق یک سرور جداگانه انجام نمی‌شود.

همچنین آمازون نیز در حرکتی مشابه تصمیم گرفت محدودیت قوانین اپ استور اپل برای سرویس گیمینگ تازه معرفی شده خود به نام Luna را از طریق برنامه تحت وب دور بزند. بنابراین اگر مایکروسافت نیز قصد مواجهه با قوانین اپل را نداشته باشد، طبیعتا کار توسعه اپلیکیشن تحت وب Xbox Game Pass را آغاز کند. در این صورت در آینده نزدیک شاهد ارائه این سرویس برای کاربران آیفون و آیپد خواهیم بود.