دیجیزا/ ناسا در گزارشی اعلام کرد تست موشک SLS به طور عمدی زودتر از موعد خاموش شد تا پارامترهای لازم برای ایمنی قسمت مرکزی موشک بررسی شود.
قسمت مرکزی موشک SLS ناسا چند روز قبل آزمایش شد اما به دلیل اختلالی در موتورها فقط حدود یک دقیقه روشن ماند. حال آنکه قرار بود این آزمایش ۴۸۵ ثانیه طول بکشد.

اکنون تحلیل اطلاعات تست نشان داد مشکل به موتورها یا سخت افزار مربوط نبوده و آنها در وضعیت ایده آل هستند. سازمان فضایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد موتورها عمداً زودتر از حد معمول خاموش شدند تا پارامترهای لازم برای حفظ ایمنی قسمت مرکزی موشک تضمین شود.

این پارامترها مربوط به بخش هیدرولیک موتور هستند. روز شنبه پارامترهای موتور ۲ سیستم عملکردی ایده داشتند و رایانه‌های پرواز قسمت مرکزی موشک به طور خودکار تست را پایان دادند. البته اگر همین امر طی پرواز واقعی اتفاق بیفتد، SLS می‌تواند پرواز کند.

البته طی تست قسمت مرکزی موشک دچار اختلال در یکی از بخش‌های اصلی شده بود. این اختلال ۱.۵ ثانیه پس از روشن شدن موتورها اتفاق افتاد و ربطی به خاموش شدن آنها نداشت و احتمالاً به اختلالی در تنظیم موتور۴ ربط داشت.

قرار است این موشک در برنامه آرتمیس ناسا استفاده شود و سال ۲۰۲۴ میلادی ۲ فضانورد را به قطب جنوب ماه ببرد تا مقری دائمی برای حضور انسان در سیاره مذکور تأسیس شود.