دیجیزا/تسلا در حال استخدام افراد جدیدی برای مدیریت توییت‌های انتقادی مردم به ایلان ماسک در توییتر است.

«ایلان ماسک» وظایف زیادی دارد اما به نظر می‌رسد دیگر مشغول پشتیبانی مشتریان از طریق توییتر نشود. کمپانی تسلا در حال استخدام افراد جدیدی تحت عنوان کادر پشتیبانی از راه دور است تا در کنار سایر وظایف مربوط به خودشان، به توییت‌های انتقادی مردم به ایلان ماسک در توییتر رسیدگی کنند.

از جمله مسئولیت‌های شغلی این متخصصان در تسلا، حل و فصل یا بازخوانی شکایت‌ها و رسیدگی به مشکلات جدی و انتقادی مدیرعامل در شبکه‌های اجتماعی است. این شرکت سال گذشته بخش روابط عمومی خود را منحل کرد و طبق لیست شغلی جدید، این متخصصان پشتیبانی خط مقدم و چهره برند تسلا عنوان شده‌اند. در متن این آگهی استخدام می‌خوانیم: «نقش یک متخصص حل و فصل یا تنش زدایی از طریق کانال‌های مناسب و رسیدگی به تنش‌های انتقادی رسانه‌های اجتماعی برای مدیرعامل است. ارائه‌ اقدامات تسلا و انجام سایر وظایف و کارها از جمله پروژه‌های ویژه اداری جز وظایف این سمت شغلی است.»


در حالی که در این توضیحات به شبکه‌های اجتماعی اشاره شده، اما توییتر برای بسیاری از مالکان تسلا و همچنین ماسک گزینه محبوبی است. در واقع، اغلب اوقات می‌توان دید که ماسک به توییت‌های مشتریان پاسخ می‌دهد.

ماسک قبلاً به دلیل اظهار نظر در مورد COVID-19 مورد انتقاد قرار گرفت و به دلیل توییت کردن درباره خصوصی شدن این شرکت، با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده دچار مشکل شد. تسلا یک شرکت آینده نگر است و گاهی فکر کردن درمورد آینده مستلزم تفکر خارج از چارچوب است. ماسک اغلب برای بیان برخی از این افکار به سراغ توییتر می‌رود.


مشخصا ماسک یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار حاضر در توییتر است. برای مثال او اخیرا در توییتی نسبت به سیاست‌های واتساپ واکنش نشان داد و کاربران را به استفاده از اپلیکیشن پیام رسان سیگنال تشویق کرد که این موضوع باعث افزایش بسیار زیاد کاربران این اپلیکیشن شد.

با در نظر گرفتن تمام این‌ مسائل و همچنین عدم وجود تیم خدمات به مشتریان، عجیب نیست که تسلا قبل از تصمیم گیری ماسک به دنبال استخدام شخص (یا حتی تیمی از افراد) برای رسیدگی به مسائل مشتری است. اگرچه باید منتظر ماند و دید که آیا این متخصصان جدید تسلا می‌توانند در جهت حل مشکلات و توییت‌های مربوط به ایلان ماسک و تسلا در شبکه‌های اجتماعی موثر واقع شوند یا خیر.