دیجیزا/ به گفته برخی کاربران، آنتن دهی آیفون ۱۲ برای استفاده از اینترنت نسل ۴ و ۵ در هنگام رانندگی عملکرد بسیار ضعیفی داشته و از شبکه قطع می‌شود.

حدود چند هفته از عرضه گوشی‌های خانواده iPhone 12 می‌گذرد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد، اخبار و همچنین مطالب بسیاری از جمله مقایسه‌ آن با سایر پرچمداران اندرویدی و تست‌های مختلفی درباره آن منتشر شده‌اند. این گوشی‌ها علاوه بر خلاقیت جالب در سبک طراحی بدنه و همچنین قرار دادن گلس جدید سرامیکی برای بالا بردن مقاومت دستگاه، از نظر سخت‌افزاری نیز ویژگی‌های جالبی دارند که آن‌ها را از تمامی سری گوشی‌های آیفون متمایز خواهد کرد.

این ویژگی درواقع استفاده از چیپ جدید و در نتیجه قابلیت استفاده از اینترنت نسل ۵ بوده که آیفون ۱۲ برای اولین بار در میان گوشی‌های اپل در دسترس کاربران قرار داده است. با این وجود، جدای از قدرت سخت‌افزاری و پردازش این گوشی‌ها، اخیرا برخی کاربران گزارش داده‌اند که آنتن دهی آیفون ۱۲ هنگام استفاده از اینترنت ۵G و یا حتی LTE در هنگام رانندگی با قطعی و اتصال ناپایدار شبکه همراه شده است.

این مورد که حال در سطح اینترنت توسط کاربران بسیاری گزارش داده شده، ظاهرا به دغدغه اصلی دارندگان گوشی‌های آیفون ۱۲ تبدیل شده است. چنان که به نظر می‌رسد، پرچمداران جدید اپل هنگام تغییر شبکه از یک دکل به دکل مخابراتی دیگر، در سرعت پردازش داده به مشکل بر خورده و توان برقراری یک اتصال پایدار و ثابت را برای برقراری اینترنت نسل پنج ندارند. این درحالی است که گوشی‌های سری آیفون ۱۱ برای اتصال به اینترنت LTE چنین مشکلی را نداشته‌اند.

با این وجود، در کشور آمریکا این مورد ظاهرا فقط توسط کاربران اوپراتورهای AT&T و Verizon گزارش شده و اوپراتورهای دیگر چنین مشکلی را به صورت گسترده در آیفون ۱۲ ایجاد نکرده‌اند. به هر حال ممکن است که این مسئله توسط یک اختلال نرم‌افزاری باشد که توسط یک به‌روز رسانی چند مگابایتی رفع شود، درحالی که شرکت اپل تاکنون هیچ واکنشی را به این مشکل نشان نداده است.