کلیک/ شیائومی قصد دارد دوربین متحرک با قابلیت جداسازی برای افزایش میدان دید تصاویر دوربین‌ گوشی‌های خود تولید کند.

تصاویر جدیدی که از پتنت‌های شیائومی منتشر شده است نشان می‌دهد این شرکت چینی قصد دارد یک دوربین متحرک قابل جداسازی را برای گوشی‌های آینده خود تولید کند. گفته می‌شود این وسیله از ۲ دوربین تشکیل می‌شود و می‌تواند زاویه دید دوربین‌ها را تغییر دهد.

در یکی از حالت‌ها، زاویه‌ی بین دوربین‌ها می‌تواند حول یک لولا تغییر کند تا میدان دید، گسترده‌تر شود. با روی هم انداختن دو عکس در یک نرم‌افزار می‌توان یک عکس دارای زاویه‌ی بازتر ایجاد کرد. وب‌سایت LetsGoDigital مدل دو دوربین را به‌صورت افقی درکنار هم دیگر نشان می‌دهد ولی شیائومی می‌تواند چنین سیستمی را با آرایش عمودی نیز به کار گیرد.

 در حال حاضر مشخص نیست که شیائومی با این پتنت چه مشکی را برطرف خواهد کرد. در هر حال این دوربین به کاربران گوشی‌های هوشمند شیائومی این امکان را می‌دهد تا عکس‌های زاویه-باز دقیق‌تر و با جزئیات بیشتری بگیرد، اما طراحی چنین وسیله‌ای به‌نظر غیرضروری می‌رسد.

به‌نظر نمی‌رسد که هدف شیائومی از این ثبت‌اختراع، کاهش تعداد حسگرهای روی گوشی هوشمند باشد. گوشی‌های هوشمند معمولی می‌توانند تنها با یک دوربین عکس‌های زاویه-باز بگیرند اما این سیستم برای گرفتن چنین عکس‌هایی، نیازمند دو دوربین مشابه است. اگر شیائومی می‌خواهد کیفیت عکس‌های دوربین‌های گوشی‌هایش را بهبود بخشد می‌تواند روی مشکلات قابلیت زوم و دوربین ماکروی آن‌ها کار کند.

 به‌علاوه، همان‌طور که درباره نسل قبلی گوشی‌های تاشو مشاهده شد، اضافه‌کردن قطعات قابل جداسازی باعث افزایش آسیب‌پذیری فیزیکی گوشی‌های هوشمند شود. اگر گوشی از دستتان بیافتد، ممکن است دو دوربین روی این آرایه، اندکی جا‌به‌جا شده و از یک ردیف خارج شوند. این مشکل سبب کاهش شدید کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین‌ها می‌شود.