دیجیزا/ در روزهایی که شاهد معرفی چند مدل پرچمدار در قالب پرو و پلاس توسط برندهای مختلف هستیم، شیائومی تصمیم گرفته تا از یک گوشی پرچمدار رونمایی کند. Mi 11 جدیدترین گوشی این شرکت است که با چیپست اسنپدراگون 888 و قیمت پایه 612 دلار عرضه خواهد شد.

این دستگاه از صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچی OLED با رزولوشن +QHD و نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره می‌برد. شیائومی این گوشی را با سه ترکیب حافظه 8/128 گیگابایتی ، 8/256 گیگابایتی و 12/256 گیگابایتی (حافظه داخلی/رم) همراه کرده است و در اتفاقی کم سابقه، هیچ اسلات microSD در آن وجود ندارد و خبری از پشتیبانی از کارت حافظه نیست!

در قاب پشتی Mi 11 شاهد دوربین سه گانه هستیم که سنسور اصلی آن 108 مگاپیکسلی بوده و دو سنسور اولترا واید با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل و ماکرو ۵ مگاپیکسلی دارد. در جلوی گوشی نیز دوربین سلفی 20 مگاپیکلسی حفره دار قرار داد.

پرچمدار جدید شیائومی دارای یک باتری قدرتمند 4600 میلی آمپرساعتی است که از شارژ سریع 55 واتی و فست شارژ وایرلس 50 واتی پشتیبانی می کند. اگر چه خبری از شارژر در داخل جعبه نیست اما شیائومی اعلام کرده به کاربرانی که به شارژر نیاز داشته باشند یک آداپتور 65W GaN به صورت رایگان اهدا خواهد کرد.

از دیگر مشخصات Xiaomi Mi 11 می توان به بلندگوهای استریو تنظیم شده توسط هارمان کاردون، قابلیت های بهبود یافته تصویربرداری در شب ، اتصال دوگانه 5G (در شبکه های زیر 6 گیگاهرتز) ، پشتیبانی از Wi-Fi 6E ، بلوتوث 5.2 ، NFC و بهترین خدمات ناوبری اشاره کرد.

پیش فروش این گوشی آغاز شده و اولین سفارشات در ابتدای سال میلادی جدید عرضه خواهند شد. پرچمدار جدید شیائومی در 6 رنگ متفاوت سیاه، سفید، آبی، چرم خاکی رنگ، چرم بنفش دودی  ارائه می شود.

قیمت مدل پایه شیائومی Mi 11 حدود 610 دلار (15 میلیون تومان) و گران ترین نسخه آن 720 دلار (حدود 18 میلیون تومان) است.