سخت افزار/ سونی در حال آماده‌سازی گوشی جدیدی است و شایعات پیرامون آن آغاز شده. در جدیدترین خبرها اعلام شده که نمایشگر اکسپریا 5 II سونی 120 هرتز خواهد بود و برخلاف اکسپریا 5 اورجینال از جک 3.5 میلیمتری هدفون نیز بهره خواهد برد.

سونی پس از معرفی گوشی بالارده  Xperia 1 II در چه وضعیتی به سر می‌برد؟ ظاهراً برای معرفی یک گوشی ارزان‌تر از آن، با چندین قابلیت جالب توجه آماده می‌شود.

نمایشگر اکسپریا 5 II سونی 120 هرتز است!
وبسایت اندروید هدلاین ادعا کرده است که تصاویر و مشخصات گوشی اکسپریا 5 II سونی را در اختیار دارد و با استناد به آن اعلام کرده که این گوشی دارای یک نمایشگر 6.1 اینچی OLED با نرخ نوسازی 120 هرتز خواهد بود. در صورت صحت اطلاعات، این اولین گوشی سونی خواهد بود که از ریفرش ریت بالاتر (120 هرتز) بهره می‌برد. البته رزولوشن این نمایشگر محدود به Full HD+ خواهد بود. این یعنی اگر سرعت پاسخگویی نمایشگر برای کاربری اهمیت داشته باشد، احتمالاً اکسپریا 1 II را ترجیح خواهد داد.

 
از نظر طراحی این گوشی شبیه به پرچمدار فعلی سونی، یعنی Xperia 1 II به نظر می‌آید. با این تفاوت که در تصاویر شاهد حضور جک 3.5 میلیمتری در گوشی اکسپریا 5 II هستیم. درگاهی که در اکسپریا 5 هم به چشم نمی‌خورد. با در نظر گرفتن اینکه این گوشی پرچمدار خواهد بود، استفاده از هدفون بی‌سیم برای آن محتمل از نوع سیمی است. اما در تصاویر که خلاف این به نظر می‌آید.


این دستگاه احتمالاً دارای سه دوربین 12 مگاپیکسلی (اصلی، فوق عریض و تله فوتو با زوم 3x) با لنزهای زایس و امکان فیلمبرداری 4K در نرخ 120 فریم بر ثانیه خواهد بود. قلب تپنده این گوشی هم اسنپدراگون 865 است که با 8 گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش با پشتیبانی از شبکه 5G همراه شده.


باوجود انتشار این خبر درست پیش از شروع IFA، گوشی Xperia 5 II در این رویداد رونمایی نخواهد شد. طبق گزارشات سونی روز 17 سپتامبر (27 شهریور) از این گوشی رونمایی کند. مهم‌ترین نکته در رابطه با این گوشی قیمت آن است. انتظار می‎رود که قیمت اکسپریای جدید کمتر از 1200 دلار باشد، اما دقیقاً چقدر هنوز مشخص نیست. در هر حال، کمتر از سه هفته به زمان رونمایی از این گوشی باقی مانده و به زودی با اخبار جدید در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.