دیجیزا/ برنامه‌نویس سابق شرکت ناتی‌داگ یعنی آقای دروی تالر (Drew Thaler)، در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرد که دو عنوان فوق‌العاده محبوب و تحسین شده‌ی این شرکت یعنی The Last of Us و Uncharted 4 هرکدام بیش از یک میلیارد دلار سود خالص را روانه‌ی حساب این شرکت نموده است.

در حقیقت این که تمامی عناوین استودیوی ناتی‌داگ (Naughty Dog) محبوب، تحسین‌شده و پرطرفدار هستند، موضوعی انکارنشدنی به‌نظر می‌رسد. اما در این بین دو مجموعه‌ی این شرکت با نام‌های The Last of Us و Uncharted که از جمله برجسته‌ترین‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی را در خود گنجانده است، قطعاً از جایگاه بالاتری در بین بازی‌بازان قرار دارد؛ بنابراین جای تعجبی نیست که خبری مبنی بر درآمد بیش از ۱ میلیارد دلاری هرکدام از دو عنوان The Last of Us و Uncharted 4 منتشر شود.

همانطور که اشاره شد، این خبر در ابتدا توسط حساب کاربری توییتر Timur222 و به‌واسطه‌ی متن بیوگرافی برنامه‌نویس سابق شرکت ناتی‌داگ، یعنی آقای دروی تالر در Linkedin منتشر شد. وی که حدود ۴ سال سابقه‌ی کاریِ این استودیو را در کارنامه‌ی خود می‌بیند، مدعی شده است که دو عنوان مذکور حدود ۱ میلیارد دلار درآمد را روانه‌ی حساب ناتی‌داگ کرده‌اند.

تیمی کوچک که درخشان‌ترین صنعت بازی را دور هم جمع نموده تا بهترین عناوین جهان را بسازند. درآمد هرکدام از بازی‌های ناتی‌داگ به ۱ میلیارد دلار رسیده است و من نیز در بخش‌های مختلفی نظیر پایگاه داده، سرورها، تجزیه و تحلیل، بخش چند نفره و… در عناوینی چون Uncharted 4، Lost Legacy، The Last of Us PS4 و The Last of Us Part II فعالیت داشته‌ام.
در حقیقت، درآمد این‌چنینی برای دو عنوان  The Last of Us و Uncharted 4 کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد و احتمالاً این موضوع در آینده نیز برای The Last of Us 2 هم صدق خواهد کرد. از طرفی دیگر، مدتی است که زمزمه‌هایی از آغاز شروع روند توسعه‌ی پروژه‌ی بعدی این استودیو به گوش می‌رسد که شرکت سونی تاکنون اعلامیه‌ای رسمی در مورد آن منتشر نکرده است.