دیجیزا/ اپل از سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی در بازه سه ساله در یک مرکز طراحی چیپ مدرن در مونیخ خبر داد که بر توسعه فناوری‌های بی‌سیم مثل ۵G تمرکز خواهد کرد.

اپل می‌گوید این مرکز که European Silicon Design Center نام دارد، صدها شغل جدید در مونیخ ایجاد خواهد کرد. پایتخت ایالت باواریا هم اکنون نیز بزرگترین قطب مهندسی اپل در قاره اروپا به شمار رفته و حدود ۱۵۰۰ مهندس از ۴۰ کشور در زمینه‌های مختلفی همچون طراحی مدیریت انرژی و چیپست در آن فعالیت می‌کنند. مرکز جدید بر توسعه فناوری‌های ارتباطی و وایرلس از جمله فناوری ۵G تمرکز خواهد کرد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در این رابطه گفت: «من از تمام چیزهایی که تیم‌های مهندسی ما در مونیخ کشف خواهند کرد هیجان زده‌ام. از دستاوردهای جدید در فناوری ۵G گرفته تا توسعه نسل جدید تکنولوژی‌هایی که انرژی، سرعت و ارتباطات را برای دنیا به ارمغان می‌آورند. مونیخ چندین دهه خانه اپل بوده و ما از مردم شهر و آلمان به خاطر اینکه ما را همراهی کردند تشکر کنیم.»

مرکز مورد بحث که مساحتی برابر با ۳۰ هزار متر مربع داشته و در منطقه‌ای به نام «Karlstrasse» در مرکز مونیخ واقع شده، پذیرای واحد سلولی (Cellular) اپل و بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه اروپا برای محصولات نیمه‌هادی وایرلس موبایل خواهد بود. تیم‌های این مرکز روی توسعه ۵G و تکنولوژی‌های آینده تمرکز کرده و وظیفه ساخت، بکارگیری و بهینه‌سازی مودم‌های بی‌سیم برای محصولات اپل را بر عهده خواهند داشت.

اپل می‌گوید تیم‌های این شرکت اواخر سال ۲۰۲۲ در مرکز یاد شده مستقر می‌شوند و می‌افزاید انرژی آن مثل تمام دفاتر اپل در دنیا به طور ۱۰۰ درصد از منابع تجدیدپذیر تأمین خواهد شد.

اپل اضافه می‌کند که تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد یورو برای بیش از ۷۰۰ شرکت آلمانی در اندازه‌های مختلف هزینه کرده که شامل Infineon (تولید کننده چیپ)، Varta (سازنده باتری) و شرکت DELO می‌شوند که وظیفه تأمین رزین (Resin) فیس آیدی محصولات این شرکت از جمله آیفون ۱۲ را بر عهده دارد.