کانن دیروز دو عضو جدید از سری دوربین‌های بدون آینه R خود را معرفی کرد؛ EOS R7 و R10 که در مقایسه با مدل‌های قبلی این سری که همگی دارای سنسورهای فول فریم بودند، به دلیل داشتن اولین سنسورهای APS-C Canon قابل توجه هستند.

EOS R10 با برخی از ویژگی‌های دوربین‌های گران‌تر سری R

EOS R10 اکنون مدل پایه این سری است. این دوربین دارای سنسور آشنای ۲۴.۲ مگاپیکسلی APS-C CMOS کانن است که این شرکت در بسیاری از دوربین‌های دیگر خود استفاده می‌کند. سنسوری که همراه با پردازنده DIGIC X، می‌تواند با شاتر مکانیکی با سرعت ۱۵ فریم در ثانیه و با شاتر الکترونیکی ۲۳ فریم در ثانیه فیلمبرداری کند.

R10 دارای یک سیستم فوکوس خودکار اصلاح‌شده از دوربین گران‌تر سری R است که اکنون می‌تواند افراد، حیوانات و وسایل نقلیه را ردیابی کند. حالت‌های صحنه جدیدی از جمله حالت انباشته فوکوس و حالت پانوراما نیز به آن اضافه شده‌اند.

EOS R10 با نمونه‌برداری از تمام عرض سنسور قادر به ضبط ویدیو با کیفیت ۴K با ۳۰ فریم بر ثانیه است. همچنین می‌تواند در حالت ۴K تا ۶۰ فریم بر ثانیه البته با برش ۱.۵۶ برابر فیلم‌برداری کند. در کنار آن گزینه ضبط ۱۰ بیتی ۴:۲:۲ HDR PQ وجود دارد اما C-Log 3 وجود ندارد. در پشت یک OLED EVF 2.36M نقطه ای با صفحه نمایش لمسی ۳ اینچی کاملاً مفصلی با وضوح ۱.۰۴M نقطه قرار دارد. اتصال USB-C را با شارژ USB-PD، میکرو HDMI و جک میکروفون در دسترس قرار می‌گیرد. یک اسلات کارت SD UHS-II نیز در زیر پوشش باتری وجود دارد که باتری کوچکتر LP-E17 را نیز در خود جای داده است.

EOS R7 گران‌تر با امکانات بیشتر اما بدون فلاش

در EOS R7 گران‌تر، ما یک سنسور ۳۲.۵ مگاپیکسلی APS-C CMOS داریم که در گذشته در چند دوربین دیگر Canon به کار رفته است. این سنسور نیز به همراه پردازنده جدید DIGIC X، می‌تواند عکاسی با ۱۵ فریم بر ثانیه را با شاتر مکانیکی و ۳۰ فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی انجام دهد. R7 همچنین می‌تواند سوپرنمونه‌برداری ۴K با ۳۰ فریم در ثانیه با عرض کامل یا ۴K با ۶۰ فریم در ثانیه با پهنای کامل خط یا برش ۱.۸۱ برابری انجام دهد. R7 همچنین دارای گزینه ضبط C-Log 3 است.

در مقایسه با R10، R7 دارای تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه، مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت، LCD با وضوح بالاتر ۱.۶۲M نقطه در پشت، دو اسلات کارت SD UHS-II در کناره و یک جک هدفون در بالا است. پورت‌های R10 و باتری بزرگتر LP-E6NH را نیز می‌توان بر روی آن مشاهده کرد.

با این حال، این دوربین فلاش سرخود ندارد، چیزی که R10 دارد.نقطه مشترک بین هر دو دوربین تثبیت کننده تصویر دیجیتال ۷.۰ استاپ، قابلیت ضبط نامحدود بدون محدودیت ۳۰ دقیقه، و سوئیچ دستی AF/MF روی بدنه برای لنزهای بدون این گزینه است.

معرفی لنزهای جدید بهینه شده برای سنسورهای کوچک‌تر

Canon همچنین دو لنز جدید RF-S را معرفی کرد که برای اندازه سنسور کوچک‌تر بهینه شده‌اند. این شامل RF-S18-45mm F4.5-6.3 IS STM و RF-S18-150mm F3.5-6.3 IS STM می‌شود. این لنزها هنگام استفاده با سنسور APS-C دارای ضریب برش ۱.۶ برابری هستند. نکته خوب این است که می‌توانید از تمام لنزهای RF در هر دوربین سری R استفاده کنید.

قیمت EOS R10 فقط بدون لنز ۹۸۰ دلار و همراه لنز RF-S18-45mm معادل ۱۰۹۹ دلار و با RF-S18-150mm نیز ۱۳۷۹ دلار است. قیمت EOS R7 فقط نیز بدون لنز ۱۴۹۹ دلار و با مدل RF-S18-150 میلی متری ۱۸۹۹ دلار است.

لنز RF-S18-45mm F4.5-6.3 IS STM با قیمت ۳۰۰ دلار و RF-S18-150mm F3.5-6.3 IS STM با قیمت ۴۷۹ دلار در دسترس خواهند بود. تمامی محصولات در اواخر سال ۲۰۲۲ در دسترس خواهند بود.