دیجیزا/ اخبار منتشر شده خبر از فعالیت واتساپ برای اضافه کردن ویژگی تنظیم سرعت پیام‌های صوتی می‌دهند.
واتساپ در حال آزمایشی برای سرعت بخشیدن به پیام‌های صوتی و شنیداری است. این ابزار اکنون در رقبای این برنامه مانند تلگرام در دسترس است، اما در واتساپ، این ویژگی هنوز در مرحله آزمایش است. واتساپ در پیامی اعلام کرده این برنامه پیامرسان ممکن است به زودی جدید شود.

دیگر به پیام صوتی تقریباً بی پایان در واتساپ گوش ندهید. این برنامه در حال آزمایش عملکردی است که می‌تواند سرعت پخش فایل‌های صوتی دریافت شده در مکالمات را تغییر دهد. به این ترتیب با این ویژگی بالابردن سرعت تولید مجدد پیام‌ها امکان پذیر خواهد بود.

گزارشی که دیروز جمعه ۱۲ مارس، از سوی واتساپ منتشر شد گزارش می‌دهد که به روزرسانی آینده هنوز در حال آزمایش است و انتظار نمی‌رود که به زودی در دسترس قرار گیرد. وقتی این اتفاق می‌افتد، این ویژگی باید در دسترس همه کاربران در برنامه‌های اندروید و iOS باشد.

این یکی از درخواست‌های اصلی کاربران این برنامه پیام رسان بوده است. سرویس‌های رقیب مانند تلگرام، مدتی است که از این قابلیت استفاده کرده اند. واتساپ برای ایجاد انقلابی در برنامه، روی برخی تغییرات تمرکز کرده است.

خبر جدید دیگر واتساپ امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با استفاده از نسخه دسکتاپ برنامه بود. تا قبل از این، فقط امکان برقراری تماس از طریق تلفن هوشمند وجود داشت.

در بخش دیگری، که مربوط به امنیت اطلاعات کاربران این پلتفرم است، واتساپ در حال بررسی این موضوع است که پشتیبان گیری از مکالمات پیام رسان توسط رمز‌های عبور محافظت شود. این طرح برای جلوگیری از در دسترس بودن پیام‌ها برای هر کاربری است که به یک تلفن هوشمند غیر مرتبط و قفل شده دسترسی پیدا می‌کند.