دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

تجهیز سطل‌های زباله به هوش مصنوعی برای نظارت بر آلودگی دریاها

تجهیز سطل‌های زباله به هوش مصنوعی برای نظارت بر آلودگی دریاها

دیجیزا/ یک استارتاپ موسوم به “سیبین”(Seabin) از سطل‌های زباله مجهز به هوش مصنوعی برای نظارت بر آلودگی دریاها استفاده می‌کند تا آنها را به جمع آورنده پیشرفته داده‌ها تبدیل کند.
 در سال ۲۰۱۳ “پیتر سلینسکی” و “اندرو تورتون” شرکت خود را به نام “سیبین”(Seabin) ساده تاسیس کردند. آنها بر ساخت آینده‌ای متمرکز شده‌اند که محصول آنها نه فقط برای تمیز کردن زباله‌های سطح دریا، بلکه برای نظارت بر دریا استفاده شود و سنگ بنای این پیشرفت، هوش مصنوعی(AI) است.

این سطل زباله که هم‌نام شرکت است، کمی شبیه به یک کف‌گیر استخر برای اقیانوس عمل می‌کند و در حالی که روی سطح دریا نشسته، آلودگی سطحی را فیلتر می‌کند و آب را از کف خود خارج می‌کند.

اکنون با پخش بیش از هزار سطل زباله دریایی در ۵۳ کشور دنیا، تقریباً ۳۵ میلیون قطعه پلاستیکی جمع آوری شده و حالا تیم پشتیبان این فناوری به دنبال روش‌های جدیدی برای استفاده از این ماشین است.

سازندگان این سطل رباتیک می‌گویند: ما روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون لیتر آب فیلتر می‌کنیم و حدود ۴.۲ تن پلاستیک، میکروپلاستیک، الیاف پلاستیکی، نفت و روغن و غیره جذب می‌کنیم.

“سلینسکی” گفت: ما به طور فیزیکی بیش از ۷۱ هزار ورودی داده از سراسر جهان داریم که تاکنون موجب شده تا از ورود ۳۵ میلیون پلاستیک در سه سال گذشته به اقیانوس‌ها جلوگیری شود.

“سلینسکی” و “تورتون” همچنین بنیاد “سیبین” را دو سال پیش با هدف کمک به تمرکز علمی و داده‌های پروژه خود و همچنین آموزش عمومی مردم تأسیس کردند.

وی می‌گوید: فناوری به تنهایی ما را نجات نخواهد داد، ما فقط می‌توانیم خودمان را نجات دهیم، اما چالش در واقع آلودگی پلاستیکی نیست، بلکه رفتار انسان‌ها است.

“سیبین” امیدوار است امسال با استفاده از داده‌های خود به مقابله با مشکل آلودگی پلاستیک بپردازد و این شرکت را به سردمدار مبارزه با تولید زباله‌های پلاستیکی و راه یافتن آنها با اقیانوس‌ها تبدیل کند.

این شرکت اکنون دارای یک برنامه تلفن همراه، گزارش خودکار و یک نقشه تعاملی وب است. “سلینسکی” می‌گوید: بهترین چیز، این واقعیت است که “سیبین” اکنون می‌تواند داده‌ها را از طریق قابلیت‌های اینترنت اشیا(IoT) در لحظه جمع آوری کند.

این شرکت می‌خواهد دامنه فعالیت خود را به ۱۹۴ کشور در سراسر جهان که تعداد دقیق کشورهای روی زمین است که محصور در خشکی نیستند و دارای یک خط ساحلی هستند، گسترش دهد.

“سلینسکی” می‌گوید: همه این کشورها از نظر آلودگی پلاستیکی مشکلات مشابهی دارند و ما می‌توانیم به همه آنها کمک کنیم.

طبق اعلام این شرکت، گام بعدی استفاده از هوش مصنوعی به روشی است که بتواند به نظارت و جمع آوری داده‌ها به طور موثرتر کمک کند. هدف نهایی نیز کمک به دولت‌ها در پیگیری سیاست‌هایی است که به رفع مشکل زباله‌های پلاستیکی قبل از رسیدن آنها به اقیانوس کمک کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *