دیجیزا/ پس از تایید رسمی اپل برای ارایه مک بوک با تراشه ARM حالا خیلی از کاربران چشمان به سخت افزار جدید اپل دوخته شده است. جدیدترین شایعات می گویند که اولین مک بوک با تراشه ARM احتمالا مک بوک ۱۲ خواهد بود.

یک ماه پیش اعلام شد که تاریخ معرفی اپل گلس و مک بوک با تراشه ARM احتمالا ۶ آبان ۹۹ خواهد بود.

سال ها شایعه شده بود که اپل آماده سازی انتقال از دستگاه های مک مبتنی بر Intel به پردازنده های ARM است. پس از مدت ها گمانه زنی، سرانجام این شرکت در کنفرانس WWDC 2020 اعلام کرد که قرار است در دو سال آینده به تراشه اپل تولید شده بر مبنای ARM منتقل شود، هرچند که دقیقاً نمی گوید این انتقال از کجا آغاز خواهد شد.

اکنون ، گزارشی از The China Times (از طریق MacRumors) نشان می دهد که این شرکت با احیای MacBook 12 خود، این انتقال را آغاز می کند. این لپتاپ که از زمان تجدید اپل در سال ۲۰۱۷ شاهد مدل جدیدی نبوده است. براساس این گزارش، این خط برمی گردد. و از پردازنده اپل A14X و بر اساس اپل A14 که انتظار می رود در آیفون های امسال باشد، بهره می برد. در این گزارش همچنین ادعا شده است که مک بوک ۱۲ اینچی با نام تونگا وزن کمتری از یک کیلوگرم دارد.

از بعضی جهات، گزارش معقول است. با استفاده از اپل A14X خط با گزارشی از اوایل سال جاری تهیه شده است ، که ادعا می کند این شرکت در حال کار روی کل سه چیپست بر اساس اپل A14 برای دستگاه های مک خود است. گفته می شود تراشه اپل A14X نیز در نسل بعدی iPad Pro قرار دارد و این استراتژی است که اپل مدتی است از آن استفاده می کند، جایی که iPad Pro دارای نسخه پیشرفته ای از جدیدترین پردازنده های آیفون است.

با این حال، اکثر گزارشات تاکنون حاکی از انتشار نسخه جدید مک بوک ایر ۱۳ اینچی است. همانطور که گفته شد، مک بوک ۱۲ اینچی از سال ۲۰۱۷ قطع شده است و با ادعای MacBook Air مبنی بر شهرت بودن وزن آن، احتمالا حس بازگشت یک مک بوک معمولی به عنوان یک دستگاه فوق العاده سبک را حس نمی کند.

در یک یادداشت دیگر ، این گزارش همچنین حاکی از آن است که اپل ممکن است iMac مبتنی بر ARM را در سال آینده عرضه کند ، این بدان معناست که نه تنها اپل سیلیکون می تواند CPU های اینتل را جایگزین کند ، بلکه گرافیک های AMD نیز به طور معمول در iMac موجود است.

نظر شما چیست؟ منتظر لپتاپ جدید اپل هستید؟