دیجیزا/ محققان موسسات ملی بهداشت (NIH) اعلام کردند به زودی دو آزمایش بالینی را آغاز و نحوه استفاده از دارو‌های رقیق کننده خون در درمان کووید ۱۹ را بررسی می‌کنند.

این مطالعه، بیماران کرونایی که در بیمارستان بستری و افرادی که آلوده شده اند، اما در بیمارستان بستری نشده اند را بررسی خواهد کرد.

مطالعه دیگری رقیق کننده‌های خون را در افرادی که بهبود یافته اند و دیگر تست آن‌های مثبت نیست، آزمایش می‌کند. این محققان در تلاشند تا دریابند که آیا احتمال بروز لخته‌های خون پس از بهبودی وجود دارد یا خیر.

به گفته این متخصصان، استفاده از دارو‌های رقیق کننده خون می‌تواند راهکاری موثر برای جلوگیری از لخته شدن خون و مرگ بیماران باشد.

طبق این تحقیقات تنها ۶۰ درصد بیماران کرونایی که داروی رقیق کننده خون دریافت نکرده اند از بیمارستان مرخص شده اند. ۲۶ درصد از این بیماران جان خود را از دست داده اند و ۱۳ درصد از آن‌ها هنوز در بیمارستان بستری هستند.

به گفته NIH پزشکان از دارو‌های ضد انعقاد خون به روش‌های مختلفی استفاده کرده اند، اما مطالعات جدید به آن‌ها حس روشنی برای سودمندترین راه استفاده از دارو را می‌دهد.

فرانسیس کالینز، مدیر NIH، در بیانیه‌ای گفت: در حال حاضر هیچ استاندارد مراقبتی برای استفاده داروی‌های ضد انعقاد در بیماران کرونایی بستری در بیمارستان وجود ندارد و برای راهنمایی به شدت نیاز به شواهد بالینی وجود دارد. انجام آزمایشات با استفاده از چندین شبکه موجود سایت‌های تحقیقاتی، مقیاس و سرعتی را فراهم می‌کند که سریعتر به ما پاسخ می‌دهد.