روزیاتو/ زنی به عنوان اولین فضانورد زن امارات متحده عربی در این کشور تاریخ ساز شد.
نورا المطروشی یکی از دو فضانورد جدید برنامه ی مرکز فضانوردی محمد بن راشد ِ امارات متحده عربی است. این خبر را نخست ‌وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی، شیخ محمد بن راشد المکتوم در توییتر خود اعلام کرد.
به گفته ی شیخ محمد، حاکم دبی، نورا المطروشی و محمد المولا از میان ۴ هزار کاندیدایی انتخاب شدند که برای شرکت در این برنامه درخواست داده بودند.

نورا المطروشی خود در توییتی دراینباره نوشت: «به لطف کشورم امروز لحظات فراموش نشدنی را تجربه کردم. می خواهم سخت تلاش کنم تا لحظات تاریخی و دستاوردهایی را رقم بزنم که تا ابد در خاطر مردمم حک شود. از رهبر فرزانه مان و تیم برنامه ی فضانوردی امارات متحده عربی تشکر می کنم. آماده سازی ها و کارها از حالا آغاز می شود.»

نورا المطروشی متولد سال ۱۹۹۳ و دارای مدرک کارشناسی در رشته ی مهندسی مکانیک از دانشگاه امارات متحده عربی است.
او مهندس شرکت ملی نفت امارات متحده عربی است.
مرکز فضانوردی محمد بن راشد در ویدئویی درباره ی نورا المطروشی می گوید: «علاقه ی او به فضانوردی از سنین پایین آغاز شد. او از شرکت در برنامه های رصد لذت می برد. شعار زندگی او این است: “هر کاری که خوشحالت می کند را انجام بده.”»

محمد المولا، دیگر کاندیدای انتخاب شده، متولد سال ۱۹۸۸ است. او خلبان تجاری است و به عنوان خلبان برای پلیس دبی کار می کند. المولا ریاست بخش آموزش پلیس دبی را هم برعهده دارد.
به گفته ی حاکم دبی، المطروشی و المولا توسط سازمان فضایی ناسا برای شرکت در اکتشافات فضایی آینده آموزش خواهند دید.