دیجیزا/ کوالکام چندین هفته پیش به صورت رسمی از چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد و حالا شاهد انتشار نتایج بنچمارک این تراشه پرچمدار هستیم.

کوالکام برای تست این چیپست خود از یک دستگاه مجهز به ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5، نمایشگر ۶.۶۵ اینچی با رزولوشن فول اچ دی و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS 3.0 استفاده کرده. این کمپانی هر بنچمارک را برای سه بار امتحان کرده و میانگین آن‌ها را منتشر کرده است.

لیست کامل بنچمارک‌های اسنپدراگون ۸۸۸ شامل آنتوتو، GFXBench به همراه Ludashi AIMark ،MLPerf ،AITuTu و UL Procyon می‌شود.

بررسی نتایج را با ورژن ۸.۳.۴ بنچمارک آنتوتو شروع می‌کنیم. چیپست پرچمدار کوالکام توانسته در این بنچمارک به میانگین امتیاز ۷۳۵,۴۳۹ دست پیدا کند که یک رکورد جدید برای این پلتفرم محسوب می‌شود.

در حال حاضر میت ۴۰ پرو پلاس هواوی مجهز به چیپ کایرین ۹۰۰۰ با امتیاز ۶۹۸,۶۵۴ در صدر فهرست این بنچمارک قرار دارد و سریعترین دستگاه مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ هم شیائومی می ۱۰ اولترا با امتیاز ۶۷۱,۰۴۵ است.

در ورژن ۵.۰.۲ گیک‌بنچ پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ امتیاز ۱۱۳۵ را در بخش تک هسته‌ای و امتیاز ۳۷۹۴ را در بخش چند هسته‌ای کسب کرده که نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ بهبود داشته است. در حقیقت در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب شاهد بهبود ۲۰ و ۱۰ درصدی عملکرد جدیدترین چیپست پرچمدار کوالکام هستیم.

طبق نتایج بنچمارک GFX Bench، پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۶۰ مورد استفاده در اسنپدراگون ۸۸۸ در Aztec Ruins به میانگین ۸۶ فریم بر ثانیه دست پیدا کرده و در Manhattan 3.0 میانگین ۱۶۹ فریم بر ثانیه را کسب کرده است.

این بنچمارک‌های گرافیکی در رزولوشن ۱۰۸۰p انجام شده و به نتایجی بالاتر از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس دست پیدا کرده. ایسوس راگ فون ۳ مجهز به این تراشه کوالکام توانسته در بنچمارک Manhattan 3.0 عملکردی برابر ۱۳۳ فریم بر ثانیه داشته باشد.

سال آینده میلادی گوشی‌های زیادی مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ از راه می‌رسند که یکی از آن‌ها شیائومی می ۱۱ خواهد بود، بنابراین برای بررسی عملکرد این تراشه کوالکام نباید مدت زمان زیادی صبر کنیم.