روزیاتو/ یک تصویر از سال ۱۸۹۸ به دست رسیده که باعث تعجب بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی شده است. در این تصویر ما فردی بسیار مشابه به گرتا تونبرگ را می‌بینیم. همانطور که می‌دانید قوانین فیزیک ما را همیشه از ساختن یک ماشین زمان ناامید کرده‌اند. اما این باعث نشده است تا مردم نسبت به این تصویر در شبکه‌های مجازی و اینترنت از تئوری‌های توطئه خود دست بکشند.

ماجرا از آنجایی آغاز شده است که مردم در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست کردن تصویری به قدمت ۱۲۰ سال هستند که در آن فردی بسیار شبیه به گرتا تونبرگ وجود دارد. این تصویر در متعلق به قرن ۱۹ میلادی بوده و در کشور کانادا گرفته شده است. این تصویر توسط بایگانی دانشگاه واشنگتن تایید شده و سه کودک را نشان می‌دهد که در حال کار در یک معدن طلا هستند.

در نگاه اول این دختر در تصویر بسیار شبیه گرتا تونبرگ به نظر می‌رسد حتی او مدل موهای شبیه به گرتا تونبرگ را دارد که از مشخصات اصلی ظاهری گرتا است. این تصویر و شباهت آن دختر با گرتا تونبرگ خیلی‌ها را به سمت ارائه نظریات عجیب و غریب مبنی بر سفر گرتا تونبرگ به گذشته برای نجات آینده سوق داده است!

یکی از این افراد در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌گوید: «اگر این نظریه در مورد گرتا تونبرگ درست است پس او خیلی در سفرش در زمان نظم را رعایت نمی‌کند. او باید ۱۰ سال پیش در اینجا حضور می‌یافت.» یکی دیگر از این اشخاص می‌گوید: «پس گرتا ۱۲۰ سال پیش هم حضور داشته، این نظریه توطئه جدید من است. پس اگر گرتا یک مسافر در زمان است و از آینده می‌آید، می‌تواند ما را نجات دهد» شخص دیگری می‌گوید: «شاید او از آینده به این برهه حساس آمده تا از گرمایش جهانی جلوگیری کند»

حالا یکی از بازیگران فیلم استار ترک یعنی جرج تاکی نیز این تصویر را با ۳.۲ میلیون دنبال کننده خود در توییتر به اشتراک گذاشت. او در فیلمی که در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشته می‌نویسند: «آیا گرتا تونبرگ توانایی سفر در زمان را دارد؟ و آمده است تا کره زمین را نجات دهد؟» سپس آن تصویر معروف را نشان داده و نظرات مردم نسبت به این اتفاق را نشان می‌دهد.

البته مسئله سفر در زمان و نجات دهنده بودن گرتا تونبرگ هیچ گونه پایه و اساس علمی ندارد و در کل همه این‌ها جملات بی پایه و اساسی هستند و بیشتر جنبه شوخی و به زبان انداختن بیشتر گرتا تونبرگ را دارند.
گرتا تونبرگ فعال محیط زیست ۱۸ ساله است و بخاطر فعالیت‌‎های و آگاه‌سازی‌های عجیب و غریبش شناخته می‌شود. او در سال ۲۰۱۸ و هنگامی که ۱۵ سال داشت، مدرسه را ترک کرد و در خارج از پارلمان سوئد، با به دست گرفتن تابلویی از مسئولان درخواست کرد تا در مورد اقلیم اقدامات موثرتری انجام دهند.