حدود سه ماه قبل کمپانی هواوی از پنجمین گوشی تاشو و همچنین نسل سوم گوشی تاشوی خارجی خود با نام Mate Xs 2 رونمایی کرد. این گوشی به‌عنوان جانشین Mate Xs از برخی پیشرفت‌های جذاب شامل نمایشگر باکیفیت‌تر، دوربین بهتر و بدنه‌ای جمع‌وجور و درعین‌حال مقاوم‌تر بهره می‌برد. بااین‌حال، به‌تازگی عمر باتری هواوی Mate Xs 2 منتشر شده است که با وجود افزایش جزئی ظرفیت باتری نسبت‌به نسل پیش، عملکرد نامناسب این دستگاه در بخش باتری را نشان می‌دهد.

عمر باتری هواوی Mate Xs 2
میت ایکس اس ۲ از یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که نسبت‌به ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی میت ایکس افزایش جزئی دارد. بااین‌حال، صفحه‌نمایش آن کمی کوچکتر بوده که درمقایسه با مدل قبلی باید به افزایش عمر باتری کمک کند. همچنین دو عامل تأثیرگذار دیگر در عمر باتری وجود دارد: رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز نمایشگر و تراشه جدید و بهینه‌تر.

براساس تست عمر باتری هواوی Mate Xs 2 توسط gsmarena، نتایج بسیار ناامیدکننده‌ای برای عمر باتری Mate Xs 2 ظاهر شده است که شامل حالت تا شده آن نیز می‌شود. اگر از این گوشی به‌عنوان یک تلفن معمولی استفاده کنید، فقط بیش از ۷ ساعت مرور وب و ۹ ساعت پخش ویدیو دراختیار شما می‌گذارد که مقدار پایینی است. نتیجه تماس صوتی ۱۶ ساعته و عملکرد نسبتاً ضعیف درحالت آماده‌به‌کار نیز به رتبه‌بندی استقامت کلی بسیار بد ۵۴ ساعت منجر می‌شود.


عمر باتری هواوی Mate Xs 2 درحالت تاشده

طبیعتاً، اوضاع درحالت بازشده گوشی نیز چندان مناسب نیست، جایی که ما کمتر از ۶ ساعت مرور وب و کمی بیش از ۸ ساعت پخش ویدیو را شاهد هستیم. توجه داشته باشید، پخش ویدیو در آزمایش وب‌سایت مذکور در این حالت با کشیده‌شدن تصویر برای پوشش کامل نمایشگر همراه بود، برخلاف نسبت‌تصویر معمول ۱۶:۹.


عمر باتری هواوی Mate Xs 2 درحالت باز

همچنین لازم‌به‌ذکر است که تست ویدیو درحالت رفرش‌ریت ۶۰ هرتز انجام شده درحالی‌که تست مرور وب در با بالاترین نرخ نوسازی نمایشگر انجام می‌شود.

درجه استقامت آخرین گوشی تاشوی هواوی نشان می‌دهد که اگر روزانه یک ساعت تلفن، مرور وب و پخش ویدیو از دستگاه استفاده کنید، عمر باتری آن چقدر دوام می‌آورد.

سرعت شارژ
با وجود عمر پایین باتری، برگ برنده‌ی Mate Xs 2 سرعت شارژ آن است به‌طوری‌که سریع‌ترین شارژر در یک گوشی تاشوی عرضه‌شده تاکنون می‌باشد. Oppo Find N و به‌خصوص Galaxy Z Fold3 شارژر کندتری نسبت‌به نمونه‌ی هواوی دارند.

نکته این است که Mate این کار را با استفاده از یک استاندارد اختصاصی یعنی Super Charge هواوی انجام می‌دهد. این استاندارد شامل یک آداپتور شارژر ۶۶ وات همراه با گوشی بوده که البته اندازه‌ی بزرگ آن مانع جابجایی راحت است.

در عمل، توان شارژ ارائه‌شده در حدود ۵۲ وات به اوج خود می‌رسید، بنابراین آداپتور ۶۶ وات ممکن است کمی بیش از نیاز و توانایی این دستگاه باشد.

بااین‌حال، چیزی که گوشی هواوی درمقایسه با سامسونگ و اوپو از دست می‌دهد،‌ شارژ بی‌سیم است که البته با توجه به فرم طراحی این دستگاه، نمی‌توان انتظار ارائه چنین فناوری برای Mate Xs 2 داشت.

درنهایت،‌ نظر شما پیرامون عمر باتری Mate Xs 2 و عملکرد بسیار ضعیف این گوشی چیست؟