متا در حال آزمایش پلتفرم جدیدی برای پخش زنده به نام Super است که برای اینفلوئنسرها طراحی شده. این پلتفرم به اینفلوئنسرها اجازه می‌دهد تا ضمن میزبانی از پخش زنده‌ها، درآمدزایی داشته باشند و با مخاطبان خود تعامل برقرار کنند.

بر اساس گزارش‌ها، توسعه پلتفرم Super در اواخر سال ۲۰۲۰ شروع شد و حالا این پروژه زیر دست اعضای تیم New Product Experimentation متا قرار دارد. سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای در این باره گفت: «Super یک محصول تجربی کوچک و مستقل است که توسط New Product Experimentation ساخته شده و در حال حاضر تحت آزمایش گروه کوچکی از محتواسازان قرار دارد.»

رسانه بیزنس اینسایدر می‌گوید متا اخیرا با چند محتواساز تماس گرفته و از آن‌ها خواسته تا این پروژه جدید را آزمایش کنند. این شرکت ظاهرا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار به اینفلوئنسرها پول پرداخته تا به مدت ۳۰ دقیقه از این پلتفرم استفاده کنند. این پلتفرم که ظاهرا قابلیت‌هایی شبیه پلتفرم توئیچ دارد، در حال حاضر از سوی کمتر از ۱۰۰ محتواساز از جمله «اندرو ادواردز» و «وینا اسکای» تحت آزمایش قرار دارد.

پلتفرم پخش زنده Super همه درآمدها را به محتواسازان می‌دهد

این پلتفرم فعلا مبتنی بر یک سیستم پلکانی کار می‌کند که هر کاربر با پرداخت مبلغی می‌تواند به ویژگی‌های مختلف آن دسترسی داشته باشد. مخاطبان همچنین می‌توانند از استریمرهای مورد علاقه خود حمایت مالی نقدی کنند. طبق گزارش‌ها، ظاهرا ۱۰۰ درصد حمایت‌های نقدی و درآمدهای حاصل از فروش سرویس‌های پلکانی به خود تولیدکنندگان محتوا می‌رسد.

سخنگوی متا می‌گوید این سرویس در حال حاضر فقط در حالت وب در دسترس است. این شرکت ظاهرا حدود دو سال است که بی‌سروصدا مشغول آزمایش Super بوده و هدف نهایی‌شان این است که پروژه مستقلی در قالب یکی از محصولات خانواده متا داشته باشند.

توسعه پلتفرم Super نشان می‌دهد که متا معتقد است حوزه پلتفرم‌های پخش زنده می‌تواند برای اینفلوئنسرها و محتواسازان جای کار بیشتری داشته باشد. در حال حاضر مشخص نیست که این سرویس چه زمانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، اما احتمالا با دریافت بازخورد محتواسازان تغییرات کوچکی را تجربه خواهد کرد.