PBKreviews و JerryRigEverything ویدیوهای تست مقاومت و کالبدشکافی گلکسی S23 اولترا را منتشر کرده‌اند.

اگر برای شما نیز این سوال وجود دارد که پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی S23 اولترا از نظر دوام چه عملکردی دارد و آیا تعمیر آن نسبت به نسل قبلی ساده‌تر شده یا خیر، اکنون کانال‌های یوتیوب PBKreviews و JerryRigEverything به سوال شما پاسخ داده‌اند.

همانطور که PBKreviews در تست دوام خود توضیح می‌دهد، گلکسی S23 اولترا پس از سه دقیقه غوطه‌ور شدن در آب، تأثیر گواهی IP68 خود را به نمایش می‌گذارد و همچنان به عملکرد خود ادامه می‌دهد. صفحه نمایش دستگاه که توسط گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شود نیز به خوبی در برابر خراش مقاومت خود را حفظ می‌کند. با این حال، این دستگاه در سطح ۸ و ۹ از مقیاس سختی «موس» شروع به نمایش خط و خش می‌کند.

پنل پشتی و دوربین‌های S23 اولترا در برابر خراش مقاومت یکسانی از خود نشان می‌دهند.

در تست سقوط، هنگام سقوط دستگاه از ارتفاع هم‌تراز با کمر روی بتن، صفحه نمایش دستگاه ترک می‌خورد. در همین شرایط، روی پنل پشتی دستگاه نیز ترک‌هایی مشاهده می‌شود. با وجود این آسیب‌های ظاهری اما نمایشگر و سایر اجزای دستگاه از کار نمی‌افتند.

تست مقاومت انجام شده توسط JerryRigEverything نیز طبق معمول با تست خراش نمایشگر شروع می‌شود که طبق آن، صفحه نمایش دستگاه در سطح ۶ مقیاس سختی «موس» خراش‌هایی به خود می‌گیرد که در سطح ۷ عمیق‌تر می‌شوند. همانطور که این یوتیوبر توضیح می‌دهد، لبه‌های کناری دستگاه و همچنین دکمه‌های آن فلزی هستند و چندان آسیبی نمی‌بینند. همچنین در تست خمش دستگاه نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

در ویدیو کالبدشکافی ارائه شده توسط PBKreviews که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید، توضیح داده می‌شود که سامسونگ با استفاده از زبانه‌های کششی، تعویض باتری دستگاه را کمی آسان‌تر کرده است. همچنین تمام کابل‌ها و کانکتورهای انعطاف‌پذیر دارای برچسب‌گذاری منظمی هستند که این امر فرآیند تعمیر دستگاه را بسیار آسان‌تر می‌کند.

در ادامه ویدیو همچنین محفظه بخار جدید بزرگ‌تر دستگاه (دقایق ۵:۲۰ و ۶:۴۰) و مقایسه آن با محفظه بخار S22 اولترا نشان داده می‌شود. در نهایت، گلکسی S23 اولترا به عنوان جدیدترین پرچمدار سامسونگ و سریع‌ترین گوشی اندرویدی جهان، امتیاز تعمیرپذیری ۹/۱۰ را کسب کرده است.