دیجیزا/ تنها یک روز مانده به اولین پرتاب سرنشین‌دار موشک نیو شپرد، حالا بلو اوریجین در آستانه سفر جف بزوس در یک ویدیوی کوتاه تاریخچه آزمایش‌های این شرکت از سال ۲۰۱۵ را مرور کرده است. بزوس در این سفر تا بالاتر از ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری زمین پرواز می‌کند و برای دقایقی بی‌وزنی را تجربه خواهد کرد.

بلو اوریجین می‌گوید اولین ماموریت سرنشین‌دار این شرکت در واقع شانزدهمین پرواز در تاریخچه پروازهای موشک نیو شپرد خواهد بود. «گری لی»، مدیر ارشد طراحی نیو شپرد در ویدیوی زیر توضیح می‌دهد که بلو اوریجین در ۱۵ پرواز قبلی برنامه‌ای گام به گام را طی کرده تا به این نقطه رسیده است.

این شرکت آزمایش‌های متنوعی را انجام داده تا شرایط مختلف را برای کپسول خود امتحان کند. برای مثال، در یک آزمایش فرود به‌صورت عمدی فقط با یک چتر نجات انجام شد تا بلو اوریجین مطمئن شود که حتی در صورت بروز مشکل در باز شدن سایر چترها، صدمه‌ای به سرنشینان نخواهد رسید.
نیو شپرد در ماه آوریل حامل محموله‌های علمی شد تا تیم پشتیبانی بتواند به‌صورت همزمان صحت محموله و سیستم‌های موشک و کپسول را بررسی کند. بلو اوریجین تاکنون در همه پروازها به جز پرواز اول موفق عمل کرده است. نیو شپرد در پرواز اول نتوانست درست و مستقیم روی سکوی پرتاب فرود بیاید. با این حال، حتی در آن ماموریت هم مشکلی برای خود کپسول به وجود نیامد.

جف بزوس سه‌شنبه عصر ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران به همراه برادرش «مارک بزوس»، یک خلبان ۸۲ ساله به نام «والی فانک» و یک جوان ۱۸ ساله به نام «اولیور دیمن» زمین را ترک می‌کند. این پرواز از مرکز فضایی بلو اوریجین در وست تگزاس انجام می‌شود و حدود ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید. بلو اوریجین از این سفر برای تبلیغ برنامه‌های آتی خود در زمینه گردشگری فضایی استفاده خواهد کرد. چند روز پیش «ریچارد برنسون» موسس شرکت ویرجین گلکتیک هم در اقدام مشابهی به فضا رفت.