دیجیزا/ طراحی اپل واچ از زمان ارایه اپل واچ سری ۴ تقریبا یکسان باقی مانده است. این شامل کوچک شدن حاشیه ها برای فضای بیشتر در صفحه نمایش است که به این شرکت امکان می دهد نمایشگرهای کمی بزرگتری را برای محصولات پوشیدنی خود تولید کند. امشب اما یک طرح مفهومی اپل واچ برای ناچ و ویجت را می توانیم با هم ببینیم.

یک طرح مفهومی اپل واچ 
از زمان ورود آیفون X طراحی آیفون نیز ثابت مانده است. شکاف ناچ در قسمت بالا بهمراه حاشیه های باریک اطراف گوشی. حال، اگر بخواهید از طرح ناچ استفاده کرده و آن را روی Apple Watch اعمال کنید، چه می کنید؟ این تصویر مفهومی دقیقا همین کار را انجام داده است، فقط برای اینکه به شما نشان دهد چگونه به نظر می رسد، در غیر این صورت که اصلا منطقی نیست.

تصویر مفهومی Apple Watch توسط کاربر توییتر Apple Dsign به اشتراک گذاشته شده است. ظاهر جدید شامل ویجت های جدیدی است که آیفون با iOS 14 ارایه می کند و گرچه فکر نمی کنیم این یک انتخاب خوب طراحی باشد، اما می توان فهمید که چرا اپل چنین طرحی را روی اپل واچ استفاده نکرده است. (در حقیقت اصلا دلیلی ندارد اپل واچ، ناچ داشته باشد!)

به بیان ساده، صفحه نمایش اپل واچ برای قرار دادن یک ناچ بسیار کوچک است و این به معنای فدا کردن فضای مفید صفحه نمایش است که در غیر این صورت می تواند برای نمایش اطلاعات و اعلان های مهم استفاده شود.

 طرح مفهومی اپل واچ
اگر اپل بخواهد در یک تغییر طراحی آینده بریدگی ایجاد کند، مدل های آینده اپل واچ باید از اندازه صفحه نمایش بزرگ استفاده کنند و ارایه چنین صفحه ساعت عظیمی را برای استفاده کننده ناراحت کند. چرخاندن دست به صورت عمده به راحتی هنگامی که هر ۱۰ دقیقه یکبار به اعلان های مهم نگاه می کنید، چرخاندن آسان نخواهد بود.

با این حال، بزرگترین تغییری که در این کانسپت اپل واچ دیده می شود به شکل رابط است. به جای اجرای هر نسخه از watchOS این تصویر دستگاهی را نشان می دهد که آیکون های مشابه iOS را اجرا می کند. حتی دو ویجت در بالای صفحه قرار دارد که در مجموع هشت نماد برنامه در پایین آن موجود است.

گرچه ما از تخیل ایشان قدردانی می کنیم، اما این کمی غیر عملی به نظر می رسد زیرا بسیاری از کاربران دوست دارند برنامه های بیشتری را در صفحه اصلی ببینند. مطمئنا، آنها می توانند به راحتی انگشت خود را به سمت راست بکشند تا آیکون های بیشتری نشان داده شود، اما داشتن چندین برنامه در یک صفحه اصلی تنها باعث صرفه جویی می شود.

نظر شما درباره طرح مفهومی اپل واچ برای ناچ و ویجت چیست؟