دیجیزا/ به تازگی و پس از ۲۸ سال، افزونه‌‌ی بسیار جالبی از کنسول نینتندو Game Boy کشف شده است. این افزونه که WorkBoy نام دارد، می‌توانسته به شما در ذخیره‌سازی آدرس‌ها و انجام محاسبات کمک کند.

کنسول Game Boy یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های تاریخ نینتندو است. این کنسول دستی با توجه به قابل حمل بودن خود و بازی‌های جذابی که داشت، توانست موفقیت فوق‌العاده‌ای را تجربه کند. اما جالب است بدانید که Game Boy علاوه بر بازی، قادر به انجام کارهای دیگر هم هست. آقای لیام رابرستون (Liam Robertson)، یک تاریخ‌دان بازی‌های ویدیویی، توانسته با خالقان افزونه‌ی WorkBoy تماس بگیرد.

WorkBoy یکی از افزونه‌های کنسول Game Boy است که هرگز منتشر نشد. Workboy در واقع یک کی‌بورد است که به کنسول متصل شده و به شما دسترسی به ۱۲ نرم‌افزار کاربردی را می‌داده است. رابرتسون توانسته طراح اصلی WorkBoy را پیدا و با او صحبت کند. ظاهرا این افزونه قرار بوده که با قیمت ۷۹ الی ۸۹ دلار در سال ۱۹۹۳ منتشر شود، اما مشکلات متعدد مانع این مهم شده است.

WorkBoy بسیار جلوتر از زمان خودش بوده و قیمت بالای آن قابل درک است. در واقع خود کنسول Game Boy با قیمت ۸۹٫۹۹ دلار عرضه شده است و این افزونه تقریبا قیمتی مشابه با خود کنسول داشته است.

ظاهرا نینتندو برنامه‌هایی برای عرضه‌ی WorkBoy برای Game Boy Advance هم داشته است. این بار WorkBoy به شما اجازه‌ی دسترسی به اینترنت و فرستادن پست الکترونیکی را هم می‌داده است. البته همانند WorkBoy اصلی، هرگز خبری از این نسخه‌ی پیشرفته هم نشده است.