نسخه میان‌رده سری پرچمدار پیکسل ۶ احتمالا از همه قابلیت‌های پیکسل ۶ و ۶ پرو بهره نخواهد برد.
براساس جدیدترین گزارش منتشر شده از طرف XDA-Developers، جدیدترین گوشی گوگل موسوم به پیکسل ۶a احتمالا از یکی از قابلیت‌های دوربین سری پرچمدار پیکسل ۶ به نام Motion mode (حالت حرکت) پشتیبانی نخواهد کرد. ویژگی Motion با بهره‌گیری از ماشین یادگیری پیشرفته و فریم چندگانه این امکان را به کاربر می‌دهد تا تصاویری با پس زمینه تار و با سوژه واضح در حال حرکت ثبت کند.

در این گزارش ذکر شده است یکی از توسعه‌دهندگان دریافته است که کد مربوط به قابلیت Motion mode از گوشی پیکسل ۶a با شناسه مدل Bluejay حذف شده است و در همین راستا، به نظر می‌رسد میان‌رده جدید گوگل به طور کلی از این ویژگی بی‌بهره خواهد بود.



نمونه تصاویر گرفته شده توسط قابلیت Motion mode پیکسل ۶ پرو

شایان ذکر است علی‌رغم مجهز بودن پیکسل ۶a به تراشه پرچمدار تنسور سری پیکسل ۶، انتظار می‌رود گوشی جدید گوگل از دوربین‌های میان‌رده نسل قبلی یعنی پیکسل ۵a بهره ببرد که شامل دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی اصلی و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. در نتیجه، به نظر می‌رسد سنسور قدیمی ۱۲.۲ مگاپیکسلی پیکسل ۶a از قابلیت Motion mode پشتیبانی نخواهد کرد.

 البته باید اشاره کرد گوگل احتمالا برای پایین نگه داشتن قیمت میان‌رده جدید خود مجبور به بهره‌گیری از دوربین‌های قدیمی شده است. طبق شایعات منتشر شده، طراحی پیکسل ۶a به طراحی پیکسل ۶ شباهت زیادی خواهد داشت و از همان تراشه پرچمدار تنسور بهره خواهد برد. به علاوه، احتمالا در پنل جلویی پیکسل ۶a نمایشگر اولد ۶.۲ اینچی قرار خواهد داشت.

در نهایت باید اشاره کرد که به احتمال زیاد پیکسل ۶a در چند هفته آتی رونمایی خواهد شد. یکی از زمان‌های احتمالی معرفی پیکسل ۶a در طی کنفرانس I/O گوگل خواهد بود که در تاریخ ۱۱ مه مصادف با ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد. به علاوه، ممکن است از ساعت هوشمند گوگل به نام پیکسل واچ نیز در همین رویداد پرده‌برداری شود.