دیجیزا/ گوگل اوایل چهارشنبه برنامه مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور پیشین آمریکا دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ را از فروشگاه Play Google حذف کرد.
برنامه تلفن همراه Trump که برای مبارزات انتخاباتی ساخته شده بود به خاطر کار نکردن، از فروشگاه Google Play معلق شد، چون برنامه‌های اندروید باید “حداقل سطح عملکرد” را داشته باشند.

مطابق گزارش‌ها، این مورد حذف شدن دلیل مشابهی با حذف و تعلیق ترامپ از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دنیا ندارد، بلکه حذف اپلیکیشن ترامپ از گوگل پلی، فقط به این دلیل است برنامه کار نکرد.

قبل از تعلیق، این برنامه اخبار مربوط به کمپین ترامپ، تقویم رویداد‌ها و روش‌های اهدای کمک به کمپین را ارائه می‌داد، اما در برخی اوقات، دیگر کار نکرد و باعث شد گوگل آن را حذف کند.

البته قبل از اینکه گوگل آن را حذف کند، یک سایت تخصصی اندروید تأیید کرد که این برنامه عملکردی ندارد. در ایرادها وارد شده آمده است که برنامه قادر به بارگیری محتوا نیست، گزارش خطای شبکه دارد و چرخش برای بارگیری تمامی ندارد.

البته نسخه iOS برنامه هنوز در فروشگاه اپل موجود است و هنوز هم کار می‌کند.

شاید تعجب آور نباشد، اما برنامه‌ها باید “حداقل عملکرد” را به عنوان بخشی از سیاست‌های گوگل پلی حفظ کنند، به این معنی که هم بارگیری شوند و هم کار کنند.

بیانیه گوگل درباره حذف اپلیکیشن ترامپ
گوگل بیانیه‌ای را در مورد دلیل حذف برنامه ترامپ ارائه داد: برنامه مبارزات انتخاباتی Trump ۲۰۲۰ اخیراً متوقف شده است و ما در تلاشیم تا آن‌ها را وادار به رسیدگی به این مسئله کنیم. مردم انتظار دارند برنامه‌های بارگیری شده از Google Play حداقل عملکرد را داشته باشند و سیاست ما این است که اگر مشکل برنامه‌های غیرفعال شده برطرف نشود آن را از فروشگاه حذف کنیم.

گرچه می‌توان تمایل داشت که حذف این برنامه را به انگیزه‌های سیاسی بزرگتری مانند استیضاح دوم ترامپ یا حتی موارد قبلی حذف رئیس جمهور سابق از فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب مرتبط دانست، اما این یک نظارت ساده فروشگاه گوگل است.

البته از آنجا که کمپین ۲۰۲۰ ترامپ خیلی وقت است که به پایان رسیده، انتظار نداشته باشید که برنامه آن به روز شود.