دیجیزا/ گوگل چند قابلیت جدید برای Google Maps معرفی کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آگاهی از زمان تقریبی رسیدن پیک غذا، نمایش آمار ابتلا به کرونا در هر منطقه و میزان شلوغی سیستم حمل و نقل عمومی اشاره کرد.

قابلیت نمایش میزان شیوع کرونا در هر منطقه که اوایل دیجیزا ماه معرفی شد بهبود پیدا کرده است. گوگل در هفته های آتی اطلاعات بیشتری مثل جزئیات آمار کلی موارد مبتلا به کرونا در هر منطقه و همچنین لینک‌های مفید برای کسب اطلاعات در مورد قوانین قرنطینه برای هر منطقه را به نسخه اندروید و iOS اضافه می‌کند. گوگل می‌گوید پس از این آپدیت کاربران می‌توانند با خیال راحت تری سفر کنند.


نقشه گوگل پس از دریافت آپدیت جدید میزان شلوغ بودن سیستم حمل و نقل عمومی را نمایش می‌دهد. گوگل می‌گوید این اپلیکیشن حالا می‌تواند میزان شلوغی را به طور لحظه‌ای نمایش داده و به کاربران کمک می‌کند تا از سوار شدن به اتوبوس‌ها یا قطارهایی که امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آن ها وجود ندارد خودداری کنند. این قابلیت از بازخورد کاربران برای ارائه اطلاعات استفاده می‌کند و به زودی برای اندروید و iOS فعال می‌شود.

گوگل مپس حالا اطلاعات بیشتری در مورد زمان آماده شدن و ارسال غذا نشان می‌دهد. برای مثال حالا مدت زمان تقریبی رسیدن پیک یا تحویل آن از رستوران را نشان می‌دهد. گوگل می‌گوید این قابلیت در روزهای آتی در کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، استرالیا و برزیل فعال می‌شود.

گوگل می‌گوید نسخه آزمایشی حالت رانندگی گوگل اسیستنت به زودی در برخی شهرهای آمریکا در دسترس قرار می‌گیرد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا بوسیله فرامین صوتی کارهایی نظیر پاسخ به تماس‌ها و پخش موزیک را از درون برنامه انجام دهند. به گفته این شرکت از زمان شروع همه گیری کرونا تا کنون تقریباً ۲۵۰ قابلیت جدید به مپس اضافه شده که بسیاری از آن‌ها مربوط به کرونا هستند.