دیجیزا/ گوگل اعلام کرد تمامی کربن تولید‌شده از بدو تأسیسش را جبران کرده است. همچنین، این غول دنیای فناوری امیدوار است تا سال ۲۰۳۰، تمامی عملیات کسب‌وکارش را بتواند با انرژی پاک انجام دهد.
   
گوگل به‌عنوان شرکتی پیشرو برای پیشگیری از آسیب به محیط‌زیست تلاش می‌کند. در سال ۲۰۰۷، گوگل اولین شرکتی بود که به کربن خنثی تبدیل شد. در سال ۲۰۱۷، غول فناوری گام مهم دیگری برای حفاظت از محیط‌زیست برداشت و از انرژی کاملا تجدیدپذیر برای عملیاتش استفاده کرد. روز گذشته نیز، اهالی مانتین‌ویو در بیانیه‌ای اعلام کردند که در سومین دهه‌ی فعالیتشان توانستند با سرمایه‌گذاری در آفست‌های کربن، تمامی کربن‌های تولیدشده از بدو سال تأسیسشان (۱۹۹۸) را جبران کنند. گوگل اولین شرکت فناوری است که موفق شد به این هدف دست پیدا کند.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت، در بیانیه‌ای عنوان کرد:

به وظیفه‌ی خودمان درقبال حفاظت از محیط‌زیست پایبند هستیم. از دو دهه‌ی گذشته که لری و سرگئی گوگل را تأسیس کردند، پایداری ارزش اصلی این شرکت بوده است. در سال ۲۰۰۷، اولین شرکت بزرگی بودیم که به کربن خنثی تبدیل شدیم. در سال ۲۰۱۷، در استفاده از انرژی کاملا تجدیدپذیر نیز پیشرو بودیم. ما پاک‌ترین شرکت ابری جهان را در صنعت اداره می‌کنیم و بزرگ‌ترین شرکت خریدار انرژی تجدیدپذیر در دنیا هستیم.
غول موتور جست‌وجو قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تمامی مراکز داده و شعبه‌هایش را در سراسر دنیا با انرژی بدون کربن اداره کند. همچنین، گوگل در تلاش است با سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، پنج گیگاوات انرژی بدون کربن برای مناطق اصلی تولیدکننده‌ی محصولات گوگل فراهم کند. این اقدام گوگل می‌تواند علاوه‌بر حذف آلاینده‌ گازی، بیش از ۸،۰۰۰ شغل درزمینه‌ی انرژی پاک ایجاد کند.

از دیگر اقدامات مؤثر شرکت فناوری با هدف حفاظت از محیط‌زیست می‌توان به طراحی و توسعه‌ی ابزار EIE در ۳،۰۰۰ شهر دنیا اشاره کرد که به شهرها در شناسایی و کاهش آلودگی حاصل از کربن کمک می‌کند. گوگل قصد دارد به بیش از ۵۰۰ شهر دنیا کمک کند تا بتوانند تا سال ۲۰۳۰ تولید سالانه‌ی گاز کربن را به حداقل یک گیگاتن کاهش دهند.

همچنین، گوگل تلاش می‌کند گزینه‌های سازگار با محیط‌زیست را در محصولات کاربرانش قرار دهد. برای مثال، اکنون کاربران با استفاده از گوگل مپس می‌توانند محل ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه‌ی الکتریکی یا اجاره‌ی دوچرخه را پیدا کنند. گوگل فلایتس نیز پروازهایی را در کشورهای اروپایی به کاربر نشان می‌دهد که کربن کمتر مصرف می‌کنند.

جبران تمامی کربن‌های تولیدشده از زمان تأسیس گوگل برای این شرکت هزینه هنگفتی به‌همراه داشته است. شرکت آمریکایی هزینه‌ی خرید آفست‌های کربن را اعلام نکرد؛ اما با خرید آفست‌ها و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کاهش آلایندگی، تأثیر منفی شرکت تولیدکننده‌ روی محیط‌زیست را کاهش داده است. درواقع، آفست کربن یا تعدیل کربن به کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن یا دیگر گازهای گلخانه‌ای گفته می‌شود.

گوگل  با آگاهی از میزان تولیدات کربن حاصل از فعالیت‌هایش، از سال ۲۰۰۷ به شرکت کربن خنثی تبدیل شد و اکنون با خرید آفست‌ها توانست با سرمایه‌گذاری مقدار کربن تولید‌شده‌اش را کاهش دهد. این غول فناوری در سومین دهه‌ی فعالیتش مأموریت دشواری برای حفاظت از محیط‌زیست برعهده گرفته است و قصد دارد تمامی فعالیت‌هایش را با استفاده از منابع بدون کربن پیش ببرد. این بدین‌معنی است که برق موردنیاز دفاتر، ساختما‌ن‌ها و خدمات‌رسانی جیمیل، یوتیوب، مرورگر و مپس گوگل با انرژی پاک تأمین می‌شود.

استفاده‌ی مستقیم و مداوم از انرژی بدون کربن برای تمامی شعبات گوگل گام بزرگی در راستای حفاظت از محیط‌زیست محسوب می‌شود و به توسعه‌ی منابع انرژی پاک جدید نیاز دارد. علاوه‌بر گوگل، سایر شرکت‌های بزرگ فناوری برای توسعه‌ و استفاده از منابع انرژی پاک محلی سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ اما گوگل اولین شرکت بزرگی است که تا سال ۲۰۳۰ تمام منابع انرژی‌ شعبات گسترده‌اش را به انرژی بدون کربن تبدیل می‌کند.