دیجیزا/ جک باسر، مدیر بازی‌های Google Stadia می‌گوید آن‌ها از ابتدا هم برنامه‌های بلندمدتی برای این سرویس گیمینگ ابری داشتند و حدود ۴۰۰ بازی مختلف در سال‌های آینده برای آن عرضه خواهد شد.
   
زمانی‌که گوگل برای اولین‌بار از پروژه‌ی Google Stadia رونمایی کرد، بسیاری ایده‌ی یک سیستم گیمینگ ابری را جالب دانسته و از آن حمایت کردند. بااین‌حال، پس از عرضه‌ی رسمی گوگل استیدیا، به‌نظر می‌رسید که بازیکنان با آن شور و اشتیاق قبل از عرضه‌ این سرویس به‌ سراغش نرفتند. با اینکه گوگل هیچ آمار رسمی از میزان درآمد آن منتشر نکرده است، تعداد بازیکنان سرویس استیدیا در بازی‌های چندنفره بسیار اندک گزارش شده و به‌نظر می‌رسد فقط چند ناشر و بازی‌ساز بزرگ مانند Ubisoft و ۲K برای این سرویس بازی منتشر و از آن پشتیبانی می‌کنند.


حال برای خیلی‌ها این سؤال پیش آمده که آیا سرویس گوگل استیدیا نیز قرار است در آینده به سرویس‌های تعطیل شده گوگل یا همان «گورستان پرجمعیت گوگل» بپیوندد؟ جایی که میزبان سرویس‌های متعددی است که این شرکت فناوری بزرگ به‌ فاصله‌ی چند سال از راه‌اندازی، آن‌ها را تعطیل کرده و دور ریخته است. در همین راستا، مدیر گوگل استیدیا می‌گوید آن‌ها هنوز به پیشرفت این سرویس متعهد‌اند و قول برنامه‌هایی بزرگ برای آن داده است.

Jack Buser، مدیر بازی‌های سرویس استیدیا طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت MobileSyrup گفت که آن‌ها از ابتدا هم برنامه‌های بلندمدتی برای استیدیا داشتند. او اذعان می‌کند که این پلتفرم در صنعت بازی تازه‌وارد محسوب می‌شود و مدتی طول خواهد کشید که شاهد رشد این سرویس باشیم. بااین‌حال، او اظهار می‌کند که گوگل هنوز هم قصد دارد که از سرویس گیمینگ مبتکرانه‌ی خود حمایت کند. باسر می‌گوید بازی‌های زیاد و بزرگی که برای گوگل استیدیا درحال ساخت است، خود نشانگر همین تعهد ما به این سرویس است.

او توضیح می‌دهد: «شاید یک سال [از زمان عرضه] مدتی طولانی به‌نظر برسد، ولی برای ما تازه شروع کار است. ما از ابتدا هم برنامه‌های بلندمدتی برای استیدیا داشتیم. به‌عنوان کسی که در حوزه‌ی توسعه‌ی کسب‌و‌کار‌ها متخصص است می‌دانم که در صنعت ویدیو گیم، ساخت بازی‌ها زمان‌بر است. به همین خاطر، من در سمت مدیر این سرویس باید وضعیت سه یا چهار سال آینده‌ی گوگل استیدیا را پیش‌بینی کنم؛ و وقتی که با دید بلندمدت به آن فکر می‌کنم، می‌بینم که این پلتفرم چقدر قرار است در آینده هیجان‌انگیز‌تر شود و مانند یک ماجراجویی بی‌وقفه خواهد بود.»

«می‌توانم به شما بگویم که ما درحال‌حاضر برای گوگل استیدیا بالغ‌ بر ۴۰۰ بازی از ۲۰۰ سازنده‌‌ی مختلف در دست توسعه داریم. پس هرزمان که این بازی‌ها منتشر شوند، فرقی نمی‌کند در سال ۲۰۲۱ باشد یا سال‌های بعدی، از ما و گوگل استیدیا بیشتر خواهید شنید. شاید سؤال شما این باشد که آیا بازی‌ها و توسعه‌دهندگان بیشتری به این پلتفرم اضافه خواهند شد یا خیر. جواب این است که قطعا این اتفاق می‌افتد.»

سخنان جک باسر احتمالا برای کسانی که نگران آینده‌ی گوگل استیدیا بودند اطمینان‌بخش خواهد بود. اما از طرفی، می‌دانیم که شرکت‌های معتبر دیگری نیز وارد صنعت گیمینگ ابری شده‌اند. برای مثال، مایکروسافت چندوقتی است سرویس Xbox Cloud Gaming خود را راه‌اندازی کرده و قصد دارد آن را گسترش دهد. به‌ همین دلیل، شاید برای گوگل استیدیا سخت باشد بتواند آن‌طور که برنامه دارد، جای پای خود را در این صنعت رو‌به‌رشد محکم کند. درهرصورت، چیزی که مشخص است این است که گوگل قطعا منابع کافی برای پیشرفت Google Stadia دراختیار دارد و فقط زمان مشخص خواهد کرد که این شرکت مهم فناوری می‌تواند به‌درستی از امکاناتش درجهت رشد پلتفرم گیمینگ ابری خود استفاده کند یا خیر.

نظر شما درخصوص گوگل استیدیا چیست؟ آیا فکر می‌کنید در آینده موفق‌تر عمل خواهد کرد؟ لطفا نظرات خود را با به‌اشتراک بگذارید.