دیجیزا/ سال گذشته، هواوی از جدید ترین گوشی های سری Nova خود رونمایی کرد که این مجموعه از دستگاه های Nova ۸، Nova ۸ SE و Nova ۸ Pro تشکیل می‌شد. اکنون اما نوبت به سری Nova 9 هواوی رسیده که طبق اطلاعات منتشر شده، در چند ماه آینده معرفی خواهند شد.

در حالی که در نیمه دوم سال جاری میلادی هستیم، هواوی اکنون در حال آماده سازی خود برای رونمایی سری جدید گوشی های نوا است. هواوی در شرایطی برای معرفی و عرضه این محصول آماده می‌شود که با مشکلاتی در زنجیره تامین روبروست.

با این حال با توجه به اظهارات DigitalJun گوشی های سری Nova ۹ را در نیمه دوم امسال معرفی خواهند شد که انتظار می رود در ماه های آگوست تا اکتبر باشد (از مرداد تا اوایل آبان ماه).

همچنین یکی دیگر از افشا کنندگان ویبو مدعی شده که احتمالا مشخصات سری جدید نوا ۹ هواوی با آنر ۵۰ یکسان است. این افشا کننده اطلاعات در ویبو همچنین اشاره کرد که مدل های نوا ۹ از اتصال ۵G پشتیبانی نمی‌کنند، که واقعا یک مشکل بزرگ است.

با این حال، به دلیل محدودیت های موجود در زمینه تامین تراشه، هواوی نه نمی تواند تراشه جدیدی خریداری کند و نه می تواند چیپست جدیدی را برای گوشی های پرچم دار خود تولید کند.

لازم به ذکر است، این اولین بار نیست که هواوی از یک تلفن ۴G برای رقابت در برابر سایر گوشی های مجهز به فناوری ۵G رونمایی می‌کند. پیش از این هواوی از  Nova ۸ Pro با پردازنده ۵G رونمایی کرده بود، اما چندی پیش همین گوشی با اینترنت ۴G دوباره معرفی شد!

نظر شما چیست؟ آیا هواوی می‌تواند با وجود محدودیت های سخت در خرید و تولید تراشه، به رقابت ادامه دهد یا اینکه محکوم به شکست و افول شده است؟