دیجیزا/ مدتی است که درباره نوکیا ۸۰۰۰ مدل ۴G در دیجیزا می خوانیم. امروز این دستگاه رسمی شده است. نوکیا ۸۰۰۰ مدل ۴G با Snapdragon 210 و قابلیت HotSpot رسما معرفی شده است که بیش از مشخصاتش و سیستم عامل نیمه هوشمند KaiOS درون آن، طراحی زیبایی دارد.

 نوکیا ۸۰۰۰ مدل ۴G
خیلی از کاربران شاید برای یک خط تلفن همراه جداگانه برای مصارف کاری یا هر چیز دیگری، نیاز به یک تلفن همراه دیگر دارند. خیلی ها نمی خواهند اینجا هزینه زیادی کنند اما یک دستگاه خاص ارزان می تواند جداب باشد. HMD این را خیلی خوب می داند و با احیای مدل های قدیمی نوکیا به این کار می پردازد.

امروز و طبق انتظار، ۲ دستگاه جدید رسما معرفی شده اند. اینجا ما Nokia 8000 4G را داریم. یک موبایل ساده با طراحی خاص و مقداری مشخصات نیمه هوشمند.

در بخش مشخصات می توانیم بگوییم این دستگاه با نوکیا ۸۱۱۰ مدل ۴G یا نوکیا موزی   (!) اشتراکات زیادی دارد. با نمایشگر ۲.۸ اینچی آن آغاز می کنیم که رزلوشن QVGA یا ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل دارد. قلب دستگاه یک تراشه اسنپدراگون ۲۱۰ کوالکام است. ۵۱۲ مگابایت حافظه رم و ۴ گیگابایت حافظه داخلی در کنار این تراشه قرار دارند. امکان ارتقا با کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت موجود است.

دوربین اصلی تکی روی قاب پشتی قرار دارد که رزلوشن ۲ مگایپکسلی و فلاش LED دارد. باتری دستگاه ۱۵۰۰ میلی آمپر است. این باتری در حالت تک سیم تا ۲۵.۲ روز و در حالت ۲ سیم تا ۱۷.۲ روز حالت آماده به کار دارد.

متاسفانه پورت شارژر Micro USB است و قابلیت شارژر سریع اینجا وجود ندارد. بله من متوجهم که نباید از یک دستگاه در این رده چنین انتظاری داشت اما دلیل اشاره به موضوع را می توان در پشتیبانی دستگاه از ۴G و هات اسپات دانست. وقتی دستگاه را در این حالت قرار دهید، به دلیل مصرف بالای انرژی و سرعت پایین شارژ شدن دستگاه، در صورت اتصال به شارژر عملا دستگاه روی همان درصد شارژ باقی می ماند و دیگر شارژ نمی شود.

برای اتصالات پشتیبانی از بلوتوث، وای فای، GPS-A و جک ۳.۵ میلی متری را داریم. پشتیبانی از LTE Cat.4 نیز ارائه می شود. رادیو FM هم برای کسانی که دوست داشته باشند در اختیار است.

ابعاد دستگاه برای ۱۳۲.۲ در ۵۶.۵ در ۱۲.۳۴ میلی متر است. سیستم عامل آن نیز KaiOS است و شاهد همکاری گوگل برای توسعه ان هستیم. این یعنی شما پشتیبانی از واتس اپ، فیس بوک، گوگل مپ، گوگل استستنت، گوگل مپ، یوتیوب و … دارد.

قیمت این گوشی زیبا که شبیه به شیشه است اما شیشه ای نیست برابر ۷۹ یورو است. طراحی بالبه های گرد و جذاب می تواند ظاهری متفاوت به آن ببخشد، به خصوص که رنگ بندی خاصی هم دارد.

نظر شما درباره نوکیا ۸۰۰۰ مدل ۴G چیست؟