آی تی رسان/ حضور کمپانی HMD Global در رویداد IFA 2020 از پیش‌ مسجل شده است. همچنین بر اساس برخی جزئیات منتشر شده به‌نظر می‌رسد که کمپانی در جریان این مراسم از چندین دستگاه اقتصادی تا میان‌رده جدید رونمایی خواهد کرد. اسمارت‌فون نوکیا ۳.۴ با اسم رمز “Doctor Strange” و نوکیا ۲.۴ موسوم به Wolverine احتمالا یکی از این دستگاه‌ها به‌شمار خواهد رفت. ظهور نوکیا ۳.۴ در پایگاه داده گیک‌بنچ به وضوح از موجودیت این هندست در چرخه تولید صنعتی حکایت دارد.

امروز یک شخص خبرچین با افشای اطلاعاتی جدید ادعا کرده که به این دستگاه یا حداقل تصاویر حقیقی آن‌ دسترسی دارد؛ اما در حال حاضر انتشار این تصاویر مقدور نیست. اکنون شاهد انتشار تصویری از این هندست هستیم که اساسا توسط طرفداران طراحی شده است. این تصویر ظاهرا به طرح حقیقی گوشی اشاره دارد.

شخص نویسنده پیش از جلب‌توجه سایرین خاطرنشان می‌کند که کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا با بدنه گوشی همتراز نیستند. دکمه اختصاصی دستیار صوتی گوگل اسیستنت ظاهرا یکی از دکمه‌های تعبیه شده روی دستگاه به‌شمار می‌رود. بدیهی است که طراحی دکمه‌ها و نحوه کشیدگی آن‌ها نامتوازن به‌نظر می‌رسد. با این‌حال طراحی پنل پشتی گوشی یقینا بیش از سایر قسمت‌ها توجه کاربران را به خود جلب خواهد کرد. اکنون در این قسمت شاهد به‌کارگیری ماژول دوربین دایروی‌شکل خاطره‌انگیزی هستیم که دقیقا یادآور اسمارت‌فون نوکیا C5 Endi است.

بدیهی است که نوکیا ۳.۴ همان C5 Endi صرفا با نامی متفاوت نیست. دوربین سلفی مستقر درون حفره کروی‌شکل نمایشگر نیز شاهدی برای اثبات این ادعا محسوب می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها این دوربین مجهز به یک حسگر ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. این هندست ظاهرا از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی با نسبت ابعاد ۱۹:۹ و رزولوشن اچ‌دی پلاس بهره خواهد برد. ماژول دوربین دایروی‌شکل شامل ۳ حسگر ۱۳، ۵ و ۲ مگاپیکسلی است. منابع خبری همچنین ادعا می‌کنند که نوکیا ۳.۴ مجهز به یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ ۱۰ واتی از طریق درگاه میکرو USB خواهد بود. بعلاوه این هندست دارای جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری هدفون است.

همچنین به گفته چندین منبع مختلف نوکیا ۳.۴ بر پایه تراشه اسنپ‌دراگون بنگال (Bengal) و ۳ گیگابایت حافظه رم تولید خواهد شد. اسم رمز تراشه مذکور به یکی از نمونه‌های اسنپ‌دراگون ۶۶۲ یا اسنپ‌دراگون ۴۶۰ اشاره دارد. این ۲ تراشه تقریبا مشابه یکدیگر هستند و اساسا به لحاظ سرعت فرکانس پردازنده با یکدیگر تفاوت دارند (طبیعتا تراشه اسنپ‌دراگون ۶۶۲ در این زمینه برتر ظاهر می‌شود).

نتایج تست گیک‌بنچ ۵ برای اسمارت‌فون‌های نوکیا ۳.۴ با اسم رمز Doctor Strange و نوکیا ۲.۴ با اسم رمز Wolverine

به هرحال هندست آینده نوکیا به‌طور بالقوه از توان بالاتری نسبت به نوکیا C5 Endi با تراشه هلیو P22 شرکت مدیاتک برخوردار است. بر اساس برخی شایعات اسمارت‌فون نوکیا ۲.۴ با اسم رمز Wolverine نیز احتمالا از همین تراشه استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود که هر ۲ هندست در روز ۳ سپتامبر (۱۳ شهریورماه) معرفی شوند. در جریان این مراسم احتمالا از اسمارت‌فون‌های میان‌رده نوکیا ۶.۳ و نوکیا ۷.۳ نیز رونمایی خواهد شد. عرضه این ۲ هندست در راستای ادامه مسیر اسمارت‌فون‌های فعلی نوکیا اقدامی منطقی به‌نظر می‌رسد.