کلیک/ شرکت سامسونگ اعلام کرده است که از تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر در گوشی های گلکسی S21 استفاده نخواهد کرد. احتمالا شاهد این تکنولوژی در نسل بعدی گوشی‌های تاشو باشیم.

شرکت سامسونگ اعلام کرده است که از تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر برای گوشی های سری گلکسی S21 استفاده نخواهد کرد. طبق گزارش‌های منتشر شده، این تصمیم به این علت گرفته شده است که تاکنون تعداد کمی نمایشگر با این تکنولوژی ساخته شده است. 

سایت کره ای TheElec اعلام کرده است که شرکت سامسونگ از این تکنولوژی در نسل آینده گوشی‌های هوشمند تاشو یعنی گوشی گلکسی زد فولد ۳ که در فصل دوم سال ۲۰۲۱ رونمایی می‌شوند استفاده خواهد کرد. 

بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت Samsung Display که بسیاری از نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند سامسونگ را تولید کرده است، روش HIAA را برای تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر یا تکنولوژی UDC  امتحان کرده است. در این روش از لیزرهای با دقت بالا برای ایجاد برش روی نمایشگر و قرار گرفتن دوربین استفاده می‌شود و آسیبی به قطعات الکترونیکی مجاور وارد نمی‌شود.

دو مدل برای ایجاد دوربین زیر نمایشگر با استفاده از این روش ایجاد شده است. در روش اول، محل دوربین با یک شات ایجاد می شود اما در روش دوم، این مکان با چندین میکرو حفره ایجاد می‌شود. سال گذشته شرکت سامسونگ روش دوم را برای این تکنولوژی انتخاب کرده است که در آن از لامپ خلا Wonik IPS و لیزر Philoptics استفاده می‌شود.