دیجیزا/ روز گذشته و در جریان نمایشگاه Display Week 2021، سامسونگ نسل بعدی فناوری های نوین نمایشگر های خود را به نمایش گذاشت. این شرکت کره ای نسخه ای از یک نمایشگر تاشو، یک نمایشگر ۱۷ اینچی رول شونده و دوربین زیر نمایشگر خود را معرفی کرد. با قضاوت بر اساس سخنان مدیر عامل شرکت، JS Choi، احتمال استفاده از مورد اول در یک گوشی هوشمند، بسیار بیشتر از نسخه رول شونده می باشد. حال، شایعه معرفی گلکسی Z Roll سامسونگ منتشر شده که احتمالا با قلم S Pen نیز همراه خواهد بود.

وب سایت Let’s Go Digital، به تازگی شواهدی را ارائه کرده که نشان می دهد، شرکت سامسونگ اخیرا برای ثبت نام تجاری “Z Roll” اقدام کرده است. این بدان معنیست که گوشی رول شونده سامسونگ بخشی از سری گلکسی Z این شرکت، خواهد بود. مطابق سایر موارد، ؛ با این حال، به نظر می رسد یک ویژگی اصلی این گوشی نشان داده شده است: پشتیبانی از S Pen.

این اطلاعات به هیچ وجه تایید نمی کند که گوشی رول شونده آینده سامسونگ، به طور حتم با قلم سازگار است، با این حال و طبق اطلاعات پیشین، این مورد چندان دور از ذهن نیست.

همچنین انتظار می رود پرچمداران بعدی تاشو این شرکت، از جمله گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3، با پشتیبانی از این قلم و در مرداد ماه رونمایی شوند.

اطلاعات و ویدیو مفهومی منتشر شده توسط سامسونگ حاکی از آن است که گلکسی Z Roll، قابلیت گسترش به صورت افقی را دارد. طبق طراحی احتمالی، صفحه نمایش اضافی برای انجام مولتی تسکینگ و دسترسی به محتوای بیشتر، مفید خواهد بود.

انتظار می رود این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۶ اینچی بوده که فناوری رول شونده آن این امکان را به شما می دهد تا به ۸ اینچ نیز، گسترش دهید.

پیش از این گفته شده بود که سامسونگ در جریان رویداد CES 2020، یک گوشی هوشمند رول شونده واقعی را به نمایش درآورده و نایب رئیس این شرکت، Lee Jae-yong نیز، در ماه نوامبر و هنگام بازدید از یک مرکز تحقیق و توسعه در سئول، یک تلفن کشویی را در دست داشته است.

چند شرکت دیگر از جمله اوپو، TCL و LG(مرحوم) نیز، نمونه های اولیه گوشی های رول شونده خود را ارائه داده اند، اما انتظار نداریم که به این زودی ها به محصولات تجاری تبدیل شوند.

از طرف دیگر، به نظر می رسد سامسونگ به طور مشتاقانه ای به فکر مغلوب کردن رقبای خود در این زمینه می باشد. منابع Ice Universe و Ross Young ادعا می کنند که گلکسی Z Roll در سال ۲۰۲۲ عرضه می شود.

نظر شما راجع به گوشی رول شونده گلکسی Z Roll سامسونگ و طراحی احتمالی آن چیست؟ آیا فرم طراحی رول شونده را می پسندید یا تاشدنی را؟ علت انتخابتان چیست؟