دیجیزا/ تعداد زیادی از کاربران، مشکل آیفون ۱۲ مینی – iPhone 12 Mini در عمل نکردن تاچ روی صفحه Lock Screen را گزارش کرده‌اند.

گزارشاتی توسط کاربران از مشکل آیفون ۱۲ مینی – iPhone 12 Mini منتشر شده که از عمل نکردن تاچ در صفحه Lock Screen خبر می‌دهد. ظاهرا در تشخیص لمس روی صفحه Lock Screen مشکلاتی وجود دارد و کاربران هنگام سوایپ کردن نمایشگر از پایین به بالا برای باز کردن قفل، با ایراداتی مواجه شده‌اند.

طبق گفته‌ی کاربران، نمایشگر آیفون ۱۲ مینی هنگام سوایپ کردن برای آنلاک شدن باگ دارد. عدم شناسایی لمس تنها برای انگشت شست وجود داشته و برای سایر انگشت‌ها ایراد مشابهی گزارش نشده است. این مشکل در هنگام استفاده از قاب و گلس به صورت همزمان رخ می‌دهد و نمایشگر در تشخیص لمس با مشکل مواجه می‌شود.

با این حال هنوز نظر کارشناسی در مورد علت ایجاد این اشکال وجود ندارد و معلوم نیست که این مشکل مربوط به نرم افزار است یا خیر. اگر این یک ایراد سخت افزاری باشد، اپل مجبور به تولید نسخه‌های جدید آیفون ۱۲ مینی خواهد شد. 

کاربران آیفون ۱۲ مینی، ظرافت و سهولت استفاده در این گوشی را علت خرید خود می‌داند و به همین دلیل، وجود چنین مشکلاتی پیامدهای جدی‌ای برای اپل خواهد داشت.

یکی از کاربران برای رفع مشکل آیفون ۱۲ مینی، فعال کردن گزینه Backtap در  تنظیمات و قسمت Accessibility را پیشنهاد داده است. این گزینه به کاربر اجازه می‌دهد از طریق ضربه به قاب پشت گوشی با گوشی تعامل کند. در این حالت، کاربران می‌توانند با چندین عملیات های متفاوتی را در گوشی انجا دهند. 

آیفون ۱۲ مینی به نماشگر ۵.۴ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ مجهز است. این گوشی تراشه A14 و ۴ گیگابایت حافظه رم به همراه دارد و از باتری ۲۲۲۷ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند.