مشخصات و قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس اپل فاش شد. شواهد و قرائن نشان می‌دهد گوشی iPhone 14 Pro Max گرانترین آیفون تاریخ لقب می‌گیرد.
 
بر اساس اطلاعات جدید موجود از نسل جدید آیفون های اپل، کمپانی کوپرتینویی ممکن است قیمت نسخه پرو مکس را تا ۱۲۰۰ دلار افزایش دهد. دلیل این امر، تلاش این کمپانی برای ایجاد تفاوت قیمت میان نسخه‌های پرو و معمولی آیفون و افزایش هزینه‌های مرتبط با قطعات و طراحی آن عنوان شده است.

به ادعای The Gallox، قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید آیفون ۱۴ پرو مکس باعث افزایش هزینه آن نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی خواهند شد. انتظار می‌رود iPhone 14 Pro Max به حفره‌های دوگانه جدیدی به شکل i در بالای صفحه نمایش مجهز شود که دوربین سلفی و حسگر فیس آیدی را در خود جای می‌دهد. این مدل از آیفون ۱۴ همچنین از تراشه‌های جدید A16 Bionic و حسگرهای جدید دوربین استفاده خواهد کرد.

البته پیش‌بینی‌های The Gallox همیشه دست از آب در نمی‌آیند! اما در این مورد خاص به نظر می‌آید پیش‌بینی او همراستا با شایعات پیشین پیرامون مشخصات و قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس است. وی همچنین مشخصات نهایی آیفون ۱۴ و قیمت احتمالی را نیز پیش‌بینی کرده است که در ادامه به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

مشخصات و قیمت آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس
بر اساس اطلاعات جدید، مشخصات فنی نسخه‌های پرو و پرو مکس iPhone 14 به طور مختصر به شرح زیر خواهند بود:

پردازنده: چیپست A16 Bionic
صفحه نمایش: ۱۲۰ هرتزی اولد با اندازه ۶.۱ اینچی در نسخه پرو و ۶.۷ اینچی در نسخه پرو مکس
دوربین: ۴۸، ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسل
حافظه داخلی و رم: ۱۲۸ گیگ، ۲۵۶ گیگ، ۵۱۲ گیگ و یک ترابایت به همراه هشت گیگ رم
باتری: ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت در نسخه پرو و ۴۳۲۳ میلی آمپر ساعت در نسخه پرو مکس
قابلیت‌ها: صفحه نمایش همیشه روشن، حسگر فیس آیدی و سیستم عامل iOS16
قیمت: ۱۰۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو و ۱۱۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو مکس
اگر اپل قیمت نسخه‌های پرو از آیفون ۱۴ را افزایش ندهد، تفاوت قیمت بین نسخه مکس و پرو از این گوشی تنها صد دلار خواهد بود که با توجه به طراحی جدید نسخه Pro و ویژگی‌های جدید این گوشی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. به همین جهت اپل تلاش می‌کند که اختلاف قیمت ۲۰۰ دلاری را میان نسخه‌های مکس و پرو حفظ کند.

همان گونه که اشاره شد، نسخه‌های پرو از آیفون ۱۴، طراحی قدیمی ناچ را کنار گذاشته و آن را با حفره‌هایی دوگانه جایگزین خواهند کرد. همچنین چینش و رزولوشن دوربین‌ها، صفحه نمایش و قدرت پردازشی این مدل‌ها نیز در مقایسه با مدل‌های معمولی و مکس پیشرفته‌تر خواهد بود.
بر این اساس قیمت نسخه‌های مختلف آیفون ۱۴ در جدول زیر با آیفون ۱۳ مقایسه خواهند شد:


بر اساس آنچه در این جدول مشاهده می‌شود، با توجه به حذف نسخه مینی که ۶۹۹ دلار قیمت داشت، میانگین قیمت خانواده iPhone 14 اپل در مقایسه با خانواده iPhone 13 افزایش چشمگیری خواهد داشت. به این ترتیب برای خرید تمامی نسخه‌های آیفون سال ۲۰۲۱ به ۳۵۹۶ دلار نیاز خواهید داشت؛ در حالی که مجموع قیمت نسخه‌های ۲۰۲۲ این گوشی برابر با ۳۹۹۶ دلار خواهد شد.

اپل در سال ۲۰۲۲ نسخه جدید Max را نیز در سبد محصولاتش قرار می‌دهد. این مدل ضمن ارائه صفحه نمایش بزرگ قیمتی بسیار کمتر از آیفون ۱۴ پرو مکس داشته و احتمالا با فروش قابل توجهی هم روبرو خواهد شد. البته صفحه نمایش بزرگتر صد دلار هزینه بیشتر در مقایسه با نسخه معمولی iPhone 14 در پی خواهد داشت.