MyEye Pro گجتی ساخته‌شده توسط OrCam است که با قرارگیری روی عینک، به افراد کم‌بینا و نابینا برای ارتباط با محیط اطراف کمک می‌کند.
   
OrCam، شرکتی که محصولاتی را برای کمک به افراد کم‌بینا و نابینا تولید می‌کند، با ساخت دستگاه MyEye Pro برنده جایزه نوآوری CES شد. این محصول با خواندن متن چاپی و دیجیتالی، شناخت افراد، شناسایی محصولات و موارد دیگر به نابینایان و کم‌بینایان یاری می‌رساند. OrCam موفق شد در هر دو دسته‌ی «نوآوری در دسترسی» و «سلامت و تندرستی» CES جایزه را از آن خود کند.

به گزارش انگجت، پروفسور آمنون شاشوا، یکی از بنیانگذاران و رئیس OrCam در وبلاگ این شرکت نوشت:

در طول پاندمی کرونا، نه‌تنها چالش‌های دسترسی کاربران کاهش نیافته، بلکه شدیدتر نیز شده است.
MyEye Pro روی عینک نصب می‌شود و اطلاعات بصری را به صورت شنیداری با کاربر به اشتراک می‌گذارد. ویژگی کلیدی جدید آن Smart Reading است که بسیار شبیه عملکردهای Crtl-F/CMD-F در رایانه‌ی شخصی یا مک عمل می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات خاصی را دریافت کنند. یکی از داوران CES درباره‌ی ویژگی مذکور گفت:

قابلیت خوانش هوشمند تعاملی به کاربران اجازه می‌دهد به تجربه‌ای که اختصاصاً برای آن‌ها طراحی شده، دسترسی داشته باشند.
یکی دیگر از ویژگی‌های اخیری که سال گذشته ارائه شد، دستیار صوتی OrCam است. کاربران می‌توانند با MyEye Pro (یا OrCam Read) دستور دهند قابلیت تشخیص چهره را فعال کند، یا به دستگاه بگویند صفحات کتاب، روزنامه و منوی رستوران‌ها را بخواند. همان‌طورکه داوران CES خاطرنشان کردند «Hey OrCam» که به‌تازگی منتشر شده، کنترل تمام ویژگی‌ها و تنظیمات دستگاه را بدون هندزفری و با استفاده از دستورهای صوتی امکان‌پذیر می‌کند.

حال کمی درباره‌ی سخت‌افزار این محصول صحبت کنیم. OrCam Eye Pro با داشتن پردازنده‌ی سریع‌تر، دو میکروفون به جای یکی، عمر باتری بیشتر، اتصال بهتر روی عینک و چند مورد دیگر، نسبت به محصول قبلی OrCam Eye به‌روزتر و قدرتمندتر است. OrCam نوشت:

به لطف پیشرفت‌های پردازنده، OrCam Eye Pro سریع‌تر روشن شده و با دقت بیشتری پاسخ می‌دهد.
درست قبل از نمایشگاه CES 2021 در سال گذشته، متوجه شدیم که دسترسی در فناوری بهبود یافته، اما باید کارهای بیشتری انجام شود. افزودن عملکرد به محصولات و نرم‌افزارهای موجود بخش مهمی از آن است، اما دستگاه‌های هدفمند نیز نقشی ایفا می‌کنند. شاشوا گفت:

OrCam MyEye و OrCam Read هر دو ابزارهایی برای اطمینان از این هستند که کاربران ما می‌توانند به فعالیت‌های آکادمیک، حرفه‌ای و شخصی خود ادامه داده و با خانواده، دوستان و جامعه ارتباط برقرار کنند.