دیجیزا/ همانطور که گفتیم، شیائومی می ۱۰ اولترا ۳ عدد ۱۲۰ خاص دارد. پس از اینکه یکی از این اعداد یعنی شارژر ۱۲۰ وات شیائومی را با هم بررسی اجمالی کردیم و مقداری اختلاف بین ادعای این شرکت و واقعیت پیدا کردیم (که البته خیلی حاد نیست) اجازه بدهید به دومین ۱۲۰ بپردازیم. کیفیت زوم ۱۲۰ برابر شیائومی می ۱۰ اولترا چطور است؟ آیا می توان گفت که مثلا از زوم ۱۰۰ برابر گلکسی اس ۲۰ اولترا بهتر است؟!

این نمونه تصویر از طریق Ice Universe که غالبا اطلاعات منحصر به فرد در مورد محصولات جدید در صنعت تلفن همراه را به اشتراک می گذارد، منتشر شده است. در این صحنه شما از زوم ۰.۵ (منظور دوربین زاویه دید عریض است) تا حداکثر توان زوم دیجیتال یعنی ۱۲۰ برابر شیائومی می ۱۰ اولترا را می بینید:

این عکسها با استفاده از لنزها و فاکتورهای بزرگنمایی مختلف از یک زاویه گرفته شده اند. این بعید به نظر می رسد نتیجه گیری شگفت انگیز باشد، اما با معرفی بزرگنمایی ۱۲۰ برابر، هیچ معجزه ای اتفاق نیفتاده است.

حتی تا بزرگنمایی ۱۰ برابر، تصویر کاملا قابل استفاده است، اما در بزرگنمایی ۵۰ برابر به یک خروجی کمتر قابل استفاده تبدیل می شود، که این با استفاده از بزرگنمایی ۱۲۰x فقط تشدید می شود.

برخی از کاربران ادعا می کنند که هیچ پردازشی حتی در بزرگنمایی ۱۲۰ برابر رخ نمی دهد و این دوربین به سادگی با بزرگنمایی ۵۰ برابر عکاسی می کند و آن را برش می دهد.

به نظر می رسد Xiaomi Mi 10 Ultra یک تجربه عکاسی خارق العاده را روی کاغذ ارائه می دهد و از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی (سنسور ۱/۱.۳۲ اینچی و OIS) با پیکسل های ۱.۲ میکرومتری بهره می برد. این سنسور که هنوز دقیقا مدلش مشخص نیست، باید تصاویر با پیکسل های ۲.۴ میکرومتری برای عکس های ۱۲ مگاپیکسلی ارائه دهد و این ایده آل برای عکسبرداری در شرایط کم نور یا شرایط نوری خاص است.

بقیه اعضای دوربین پشتی چهارگانه شامل یک دوربین تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX586 (بزرگنمایی دیجیتال ۱۲۰x ، ویدئو OIS ، ۸K)، یک دوربین فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی با دید ۱۲۸ درجه و یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابر اپتیکال است.

در همین حال، سلفی ها با یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در یک سوراخ کوچک نمایشگر در سمت چپ پنل ثبت می شوند. شیائومی آن را یک دوربین سلفی زیر نمایشگر می نامد، که از نظر فنی صحیح است اما آن “دوربین سلفی زیرنمایشگر”ی نیست که خیلی ها به آن فکر می کنند.

نظر شما درباره توانایی زوم ۱۲۰ برابر شیائومی می ۱۰ اولترا چیست؟ به می رسد همان زوم ۵ برابر اپتیکال (حتی کمتر، چون دوربین پریسکوپی ۱۲۰ میلی متر است و نسبت به دوربین اصلی ۲۵ میلی متری، زوم اپتیکل ۴.۸ برابر ارایه می کند) و نهایتا ۱۰ برابر دیجیتال قابل استفاده هستند که هنوز قابل احترام است اما چیز بیشتری نسبت به رقبا ارایه نمی دهد.