دیجیزا/ گوگل اخیرا دو گزینه‌ی جدید Copy و Remove را به‌صورت محدود به نسخه‌ی اندروید جیمیل اضافه کرده است. به‌نظر می‌رسد این تغییر را سرورهای گوگل اعمال می‌کند.
         
قابلیت جدیدی در حال انتشار برای نسخه‌ی اندرویدی اپلیکیشن جیمیل (Gmail) است که به کاربران امکان می‌دهد آدرس‌های ایمیل را ساده‌تر کپی و پیست کنند. براساس گزارش خبرگزاری اندروید سنترال به‌نقل از اندروید پلیس، گوگل گزینه‌های Copy و Remove را به اپلیکیشن اندرویدی جیمیل آورده است.

بدین‌ترتیب، از‌این‌پس هرگاه انگشت خود را روی آدرس ایمیل در باکس‌های To و Cc و Bcc نگه دارید، پنجره‌ی جدیدی روی صفحه ظاهر می‌شود که این دو گزینه را در خود دارد. بدیهی است گزینه‌ی Copy آدرس ایمیل را در کلیپ‌بورد کپی می‌کند تا بتوانید آن را در جایی دیگر پیست کنید.

دیگر گزینه‌ی Remove نیز امکان حذف آدرس ایمیل را از باکس‌های To و Cc و Bcc فراهم می‌سازد. تا پیش از انتشار قابلیت‌های جدید، کاربران مجبور بودند آدرس ایمیل را انتخاب کنند و انگشت‌شان را روی آن نگه دارند و سپس روی Copy ضربه بزنند. 


البته در نظر داشته باشید گزینه‌ی Remove آدرس ایمیل را هم‌زمان از تمامی باکس‌ها حذف نمی‌کند. برای مثال، اگر آدرس ایمیل را در باکس‌های To و Cc قرار داده باشید و آدرس قرارگرفته‌شده در To را حذف کنید، آدرسِ دیگر حذف نمی‌شود.

به‌نظر می‌رسد قابلیت کاربردی جدیدی جیمیل اندروید هنوز به‌صورت گسترده دردسترس قرار ندارد. ظاهرا این تغییر جدید را سرورهای گوگل اعمال می‌کند و در‌حال‌حاضر، صرفا تعدادی از کاربران آن را دریافت کرده‌اند. آخرین به‌روزرسانی عمده‌ی جیمیل اواخر سال گذشته‌ی میلادی منتشر شد که به کاربران امکان می‌داد ازطریق Docs و Sheets و Slides، فایل‌های ضمیمه‌ی آفیس را ویرایش کنند.